رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
  • کد خبر : ۲۳۲۳۸
  • چاپ خبر : آلبوم «انگاشت» به آهنگسازی اُرُد انزابی پور رونمایی شد

آلبوم «انگاشت» به آهنگسازی اُرُد انزابی پور رونمایی شد

آلبوم «انگاشت» به آهنگسازی اُرُد انزابی پور و نوازندگی ساکسفون داریوش بیژن و نوازندگی ویولن بردیا کیارس با برگزاری یک مراسم رونمایی در دسترس مخاطبان قرار گرفت. «انگاشت» عنوان یکی تازه ترین محصولات منتشر شده در فرآیند تولید و عرضه آثار موسیقایی به آهنگسازی اُرُد انزابی پور است که با برگزاری یک مراسم رونمایی هم […]

آلبوم «انگاشت» به آهنگسازی اُرُد انزابی پور و نوازندگی ساکسفون داریوش بیژن و نوازندگی ویولن بردیا کیارس با برگزاری یک مراسم رونمایی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

«انگاشت» عنوان یکی تازه ترین محصولات منتشر شده در فرآیند تولید و عرضه آثار موسیقایی به آهنگسازی اُرُد انزابی پور است که با برگزاری یک مراسم رونمایی هم در قالب نسخه فیزیکی و هم در قالب نسخه الکترونیکی در دسترس علاقه مندان موسیقی بی کلام قرار گرفت.

چرا همچنان آلبوم فیزیکی منتشر می کنیم؟

علی صمدپور ناشر و تهیه کننده موسیقی درآیین رونمایی آلبوم «انگاشت» گفت: ارتباط من و ارد انزابی پور تا قبل از تولید و انتشار این آلبوم در قالب یک آهنگساز و صدابردار تعریف شده بود، اما از یک جایی که کارهای موسیقایی او را شنیدم تصمیم گرفتم دیگر او را زحمت ندهم و به او گفتم تو آهنگساز بزرگی هستی که آرزو می کنم روزی بتوانم آثارت را منتشر کنم. مسیری که امروز محقق شد و من خیلی خوشحالم که این بار در قالب رابطه «ناشر» و «آهنگساز» می توانم درکنارش حضور داشته باشم.

وی درباره دلایل انتشار نسخه فیزیکی آلبوم هم توضیح داد: متاسفانه طی این سالها نتوانستیم به فرآیند درستی دربازار موسیقی دست پیدا کنیم. به عبارتی چون ماجرای حقوق مولف و کپی رایت هنوز در کشورمان با مسائل و مصایب و مشکلات فراوانی رو به رو است و هیچ چیزی دست ناشر نیست بنابراین نمی توان دورنمایی درست و منطقی از فرآیند نظام اقتصادی موسیقی ایران داشت. پس تنها چیزی که باقی می ماند ارائه با کیفیت آثار موسیقایی است که ماجرای «نسخه فیزیکی» یکی از این کارها است که می تواند در ارائه با کیفیت یک اثر موسیقایی در کشورمان نقش ایفا کند. مسیری که ما در ارائه و معرفی کارهایمان همچنان روی آن تاکید داریم و تا آنجا که امکان داشته باشد این راه را ادامه می دهیم.

حضور پیچیده در یک مسیر سخت آهنگسازی

ارد انزابی پور از مهندسان با سابقه عرصه صدا و آهنگساز پروژه «انگاشت» هم در این مراسم رونمایی با اشاره به قالب های موسیقی «جَز» اظهار کرد: نوازندگی در این آلبوم و اساسا موسیقی جز اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که ارائه این نوع موسیقی دربرگیرنده پیچیدگی هایی است که نوازندگی کار را هم سخت می کند. بنابراین اگر داریوش بیژن در این پروژه حضور پیدا نمی کرد، قطعا کار را دست نمی گرفتم.

این آهنگساز در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن اشاره به انتشار نسخه فیزیکی این آلبوم هم توضیح داد: موسیقی آنلاین مسیری برای شنیدن است که در آن هرلحظه می توانیم، انتخاب کنیم و طبیعتا دسترسی زیاد اما کیفیت کم است. اما آنچه در شنیدن نسخه فیزیکی یک آلبوم به وقوع می پیوندد دربرگیرنده آدابی است که طبیعتا در موسیقی آنلاین اتفاق نمی افتد. مسیری که باعث می شود بروشور آلبوم را هم ورق بزنیم و با جزییات بیشتری از یک آلبوم موسیقی آشنا شویم. به اعتقاد من گوش دادن به نسخه فیزیکی یک آلبوم دربرگیرنده گستره وسیعی است که می تواند موسیقی را برای ما مهم کند.

اُرُد اَنزابی پور همیشه راه های عجیب را انتخاب می کند

مانی جعفرزاده منتقد و مدرس موسیقی هم پس از صحبت های انزابی پور گفت: ارد انزابی پور برای من از جمله هنرمندانی است که فعالیت های ارزشمندی را در عرصه مهندسی صدا و آهنگسازی انجام داده است. من وقتی به موسیقی های او گوش می کنم همواره این سوال در ذهن من جاری می شود که موسیقی های ارائه شده از کجا به ذهن او می رسند؟ او هنرمند ارزشمندی است که یکی از نشانه های اصلی آثارش مربوط به این نکته می شود که بسیار شبیه اوست. من هیچ وقت موسیقی از او نشنیدم که شبیه ارد انزابی پور نباشد و این مسیر هم نشات گرفته از صداقت او در تولید اثر هنری است که بسیار به آنچه مد نظربوده وفادار است.

این مدرس موسیقی بیان کرد: مسیری که ارد انزابی پور برای خلق موسیقی انتخاب می کند، کار بسیار سختی است. او همواره راه های عجیبی را انتخاب می کند که برای من دربرگیرنده مولفه های متفاوت و ارزشمندی است. مسیری که در آلبوم «انگاشت» نیز تجربه شده و امیدوارم با استقبال خوب مخاطبان همراه شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره انتشار نسخه فیزیکی آلبوم های موسیقی در روزگار نشر دیجیتال توضیح داد: به اعتقاد من «لوح فشرده – CD» یک روزگاری را برای مخاطبان توضیح می دهد و این یک ویژگی است که ما از آن لذت می بریم. البته که هیچ اصرار بیهوده ای هم نداریم که نسل جدید و آینده از این علاقه مندی نسل کلاسیک لذت ببرند. بنابراین ما فقط می توانیم از این نوع زیست در موسیقی لذت ببریم و آن را دوست داشته باشیم. این یک مرام است که به آیندگان نشان می دهد ما در یک پروسه زمانی چگونه زندگی می کردیم.

آلبوم «انگاشت» به آهنگسازی اُرُد انزابی پوربا شماره مجوز ۳۰۰۰۰۰۳۱-۱۴۰۲۱۴۸۶۳ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره واسپاری ۳۴۹۴ کتابخانه ملی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

در این مجموعه موسیقایی که با حمایت «خانه هنر خِرد» به مدیریت خانه هنر خرد با مدیریت مرسده صادقی منتشر شده، علی صمدپور مدیریت هنری، اُرُد انزابی پور آهنگساز، نوازنده پیانو، سینتی سایزر، ارگ هموند، درامز و میکس و مستر، داریوش بیژن نوازنده ساکسوفون آلتو و کلارینت و بردیا کیارس نوازنده ویولن در قطعه «هماره آزاد»، فاطمه فرهادی مدیراجرایی، محمد افتخاری ویرایش، مونا مقدم عکاس، غزال هاشمی دستیار صدابردار گروه اجرایی آلبوم را تشکیل می دهند.

«چکامه ای برای دوستِ جان»، «مرغی از اقصای ظلمت»، «هماره آزاد»، «شهپربلوز»، «هنوز بیدارم»، «تاکنون بی نتیجه»، «وجدان رود»، «لیلی (بدرود)» اسامی انتخاب شده برای قطعات این پروژه موسیقایی هستند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه