رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 25 بهمن 1397 - 23:34
  • کد خبر : ۷۹۳۴
  • چاپ خبر : ارکستر ملی جشنواره موسیقی فجر را افتتاح کرد

ارکستر ملی جشنواره موسیقی فجر را افتتاح کرد

ارکستر ملی ایران در اولین شب سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای آثاری خاطره انگیز از دوران انقلاب روی صحنه رفت . به گزارش خبرآوا به نقل از روابط عمومی سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر ارکستر ملی  در تالار وحدت تهران در دو بخش ایرانی و آذری با حضور هنرمندانی آذربایجانی در کنار هنرمندان ایرانی روی […]

ارکستر ملی ایران در اولین شب سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای آثاری خاطره انگیز از دوران انقلاب روی صحنه رفت .

به گزارش خبرآوا به نقل از روابط عمومی سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر ارکستر ملی  در تالار وحدت تهران در دو بخش ایرانی و آذری با حضور هنرمندانی آذربایجانی در کنار هنرمندان ایرانی روی صحنه رفت. چهره‌های همچون سیدمحمد مجتبی حسینی ،معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،علی ترابی، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاهین فرهت، دبیر سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر، غلامعلی حداد عادل و علی اکبر صفی‌پور ، مدیرعامل بنیاد رودکی حضور داشتند.

اجرای ارکستر ملی در شامگاه 24 بهمن ماه  با قطعه بی‌کلام «سرود گل» آغاز شد و در ادامه  قطعات «پیروزی» و «رزم‌آوران» که ساخته همایون رحیمیان هستند با خوانندگی اسفندیار قره‌باغی اجرا شد. در تمام گروه کر به رهبری رازمیک اوحانیان، ارکستر ملی ایران را همراهی می‌کرد.

«کنسرتینو برای سنتور و ارکستر» اثر حسین دهلوی ادامه رپرتوار اجرایی این کنسرت را تشکیل می‌داد که در این قطعه علی عابدین به عنوان نوازنده سنتور ارکستر را همراهی می‌کرد.

نوازندگان ارکستر ملی «پیروزی خرمشهر» و «نوروز در سنگر» از آثار همایون رحیمیان را نیز نواختند و سپس با حضور پویان آزاده به عنوان نوازنده پیانو قطعه چهارگاه برای پیانو و ارکستر از جواد معروفی برای اولین بار با این ارکستر اجرا شد. این پایان بخش اول این کنسرت به رهبری فریدون شهبازیان بود. بخش دوم ، به موسیقی آذری اختصاص داشت و با رهبری آقاوردی پاشایف اجرا شد.

قطعاتی مثل «آرشین مال الان»، «عسگرین نغمه سی» از اوزیر حاجی بیلی، «اولری وارخانه خانه» اثر فکرت امیرف، «قزلارین رقصی» از کاراکارایف، «قایتاقی» از نیازی، «سنده قالماز» اثر توفیق قلی‌اف،«وطن نغمه‌سی» اثر نیازی، «والس» اثر  کاراکارایف، «سوگیلی جانان» اثر اوزیر حاجی بیلی و «آیریلیق»  از علی سلیمی با خوانندگی سامیر جعفراُف اجرا شد.

این بخش با رهبری آقاوردی پاشایف با اجرای قطعه ملی میهنی «ایران ای مرز پرگوهر» به پایان رسید.

خبرآوا/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه