رفتن به بالا
  • دوشنبه - 17 بهمن 1401 - 11:05
  • کد خبر : ۱۳۸۷۱
  • چاپ خبر : اساس برگزاری جشنواره موسیقی نواحی، منطقه‌ای است
امیرعباس ستایشگر:

اساس برگزاری جشنواره موسیقی نواحی، منطقه‌ای است

پس از صحبت‌های وزیر ارشاد درباره برگزاری مجدد جشنواره موسیقی نواحی در شهر کرمان،‌ مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در این‌باره توضیح داد. پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی آبان‌ماه امسال در شهر گرگان واقع در استان گلستان برگزار شد. این اتفاق در حالی رخ داده که این رویداد سال‌ها در شهر کرمان برگزار شده بود. حال وزیر […]

پس از صحبت‌های وزیر ارشاد درباره برگزاری مجدد جشنواره موسیقی نواحی در شهر کرمان،‌ مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در این‌باره توضیح داد.

پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی آبان‌ماه امسال در شهر گرگان واقع در استان گلستان برگزار شد. این اتفاق در حالی رخ داده که این رویداد سال‌ها در شهر کرمان برگزار شده بود. حال وزیر در تازه‌ترین سخنان خود از برگزاری مجدد این اتفاق در شهر کرمان خبر داده است.

محمدمهمدی اسماعیلی روز شنبه پانزدهم بهمن‌ماه که برای افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان به این شهر سفر کرده بود، در گفتگو با محمدرضا پورابراهیمی (نماینده کرمان و راور در مجلس) این خبر را اعلام کرد.

پورابراهیمی طی این نشست از وزیر ارشاد خواسته جشنواره موسیقی نواحی مجدد در شهر کرمان برگزار شود. وزیر ارشاد نیز گفته است: موافق برگزاری جشنواره در استان کرمان هستیم. زیرا استان هم سابقه برگزاری جشنواره و هم ظرفیت را دارد و تالار فرهنگ و هنر کرمان دومین مجموعه مناسب بعد از تهران برای جشنواره موسیقی است.

این در حالی است که طی تصمیم دبیرخانه جشنواره پانزدهم قرار بر این بود که جشنواره موسیقی نواحی ایران تنها در کرمان برگزار نشود.

امیرعباس ستایشگر درباره این اتفاق و چند و چون آن گفت: این صحبت‌ها در شهر کرمان انجام شده و من هم خیلی در جریان جزییات نیستم. برای دوره‌های بعدی جشنواره موسیقی نواحی تغییری وجود دارد و قرار است طرح منطقه‌بندی اساس برگزاری رویداد باشد. لذا تصورم این است که منظور آقای اسماعیلی وزیر ارشاد هم همین است. بر اساس طرح منطقه‌بندی که انجام شده کرمان هم می‌تواند یکی از مناطق را میزبانی کند. چون اصلا ساختار جشنواره نواحی قرار است اینگونه باشد.

امیرعباس ستایشگر در پایان گفت: تصورم این است منظور آقای وزیر هم همین بوده و من جزییات بیشتر موضوع را پیگیری می‌کنم چون در جریان جزییات این اتفاق نیستم.

لازم به ذکر است که مسئولان فرهنگی شهر کرمان سال گذشته و پیش از برگزاری نسبت به برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران در دیگر شهرها مخالفت خود را اعلام کردند و در مقابل طبق آماری ضمنی و میدانی، اغلب اهالی موسیقی نواحی مختلف ایران به برگزاری چرخشی این رویداد تمایل دارند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط:

تغییر در ساختار جشنواره موسیقی نواحی الزامی است

گلایه کرمانی‌ها از لغو میزبانی جشنواره موسیقی نواحی

لزوم توجه بیشتر صدا و سیما به موسیقی نواحی

پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به پایان راه رسید

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه