رفتن به بالا
  • سه شنبه - 27 دی 1401 - 12:13
  • کد خبر : ۱۳۶۲۹
  • چاپ خبر : انتشار دو آلبوم از مرحوم تیموری پیشکسوت موسیقی مقامی گوران

انتشار دو آلبوم از مرحوم تیموری پیشکسوت موسیقی مقامی گوران

دو آلبوم «شیخ امیری» و «طرز رستم» از آثار تازه منتشر شده در بازار موسیقی است که به تازگی با هنرمندی مرحوم یدالله تیموری از پیشکسوتان موسیقی مقامی ایران پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. آلبوم «شیخ امیری» در قالب اجرای مقام‌های باستانی تنبور حوزه گوران به روایت مرحوم استاد یدالله تیموری تهیه شده و […]

دو آلبوم «شیخ امیری» و «طرز رستم» از آثار تازه منتشر شده در بازار موسیقی است که به تازگی با هنرمندی مرحوم یدالله تیموری از پیشکسوتان موسیقی مقامی ایران پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

آلبوم «شیخ امیری» در قالب اجرای مقام‌های باستانی تنبور حوزه گوران به روایت مرحوم استاد یدالله تیموری تهیه شده و با تهیه‌کنندگی کامران همت‌پور در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.

این آلبوم به روایت استاد یدالله تیموری اثر اولی است که در قالب مقام‌های باستانی حوزه گوران با قطعات «باریه»، «پاوه موری»، «پیردوران»، «خاموشی»، «شیخ امیری» و قطار منتشر شده‌اند.

آلبوم «طرز رستم» نیز عنوان دیگر اثر این هنرمند فقید موسیقی مقامی منطقه گوران است که در قالب معرفی آثاری چون «الون الون»، «طرز رستم»، «شاه خوشین»، «کاکه سویی»، «گله و دره»، «مجنونی»، «مناجات» در دسترس علاقه مندان موسیقی مقامی منطقه گوران قرار گرفته است.

وی از جمله هنرمندان برگزیده تنبورنوازی در استان کرمانشاه بود که ۲۸ مرداد سال ۱۳۱۸ در کرمانشاه به دنیا آمد.

یدالله تیموری از کودکی با صدای تنبور پدرش مرحوم استاد عبدالله تیموری جذب این ساز شد و از محضر وی و استاد سید قاسم افضلی کلام ها و مقام ها و نظم های تنبور را فرا گرفت. او از جمله هنرمندانی بود که در طول هفتاد سال عمر خود شاگردانی چون جلیل جهانگرد و جمیل رحمتی را به جامعه موسیقی نواحی ایران معرفی کرد.

زنده یاد یدالله تیموری از استادان پیشکسوت موسیقی نواحی ایران صبح روز دوشنبه دهم آبان 1395 بر اثر بیماری ریوی دار فانی را وداع گفت.

اخبار مرتبط:

آلبوم «از بهار بیشتر» آرمان مهربان منتشر شد

رونمایی و بازنشر دو آلبوم به مناسبت اربعین حسینی

آلبوم موسیقی «تیغ و ترانه» رونمایی شد

رونمایی از آلبوم «در عشق زنده باید»

آلبوم «ردیف هفت دستگاه موسیقی ایرانی» رونمایی شد

رونمایی از آلبوم «زار» محسن نفر در حوزه هنری برگزار شد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه