رفتن به بالا
  • دوشنبه - 12 دی 1401 - 09:24
  • کد خبر : ۱۳۵۴۰
  • چاپ خبر : مراسم اختتامیه روایت سرباز با حضور وزیر ارشاد برگزار شد

مراسم اختتامیه روایت سرباز با حضور وزیر ارشاد برگزار شد

مراسم اختتامیه روایت سرباز عصر یکشنبه با حضور وزیر ارشاد و دست‌اندرکاران این رویداد در تالار وحدت برگزار شد. آیین اختتامیه رویداد «روایت سرباز» عصر روز یکشنبه یازدهم دی‌ ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده شهید سردار سلیمانی در تالار وحدت تهران برگزار شد. این برنامه در قالب دومین […]

مراسم اختتامیه روایت سرباز عصر یکشنبه با حضور وزیر ارشاد و دست‌اندرکاران این رویداد در تالار وحدت برگزار شد.

آیین اختتامیه رویداد «روایت سرباز» عصر روز یکشنبه یازدهم دی‌ ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده شهید سردار سلیمانی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

این برنامه در قالب دومین جایزه هنری بنیاد رودکی به سرانجام رسید.

در ابتدای برنامه بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدارشان با خانواده حاج قاسم قرائت شد. رونمایی از پی‌نما کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» زندگینامه خودنوشت شهید حاج قاسم سلیمانی ویژه مخاطبان نوجوان در حضور خانواده ایشان بخش دیگر مراسم بود.

حمیدرضا مقدم فر رئیس ستاد بزرگداشت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و فرزندان شهدای مدافع حرم فاطمیون نیز در این رویداد حضور داشتند.

در ادامه کلیپی از روند برگزاری رویداد موسیقایی روایت سرباز به سمع و نظر مخاطبان رسید. سپس محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هرچقدر بگذرد عظمت شهید سلیمانی بیشتر عیان خواهد شد. این خصلت شهادت، جهاد و مبارزه است که شهادت یک حیات دوباره‌ای و شاید دوره پرشکوه‌تری برای شهید رقم می‌زند.

او ادامه داد: ایشان برای ما، اهالی دفاع مقدس و بسیاری از فرزندان دهه هفتاد تا نود مانند یک اسطوره بود. به نظرم باید دائم شخصیت‌ها را در ذهن خود تصور کرد تا به یاد بمانند و حاج قاسم این اسطوره‌ها را برای ما تجسم بخشید.

وی افزود: ما بسیار نسل پرتوفیقی هستیم که در دوره‌ای نفس کشیدیم که حاج قاسم در آن زندکی گرد و حتما نسل‌های بعدی به ما حسرت خواهند خورد از اینکه حاج قاسم را درک نکردند. و هرچه سال‌ها می‌گذرد بیشتر این موضوع برای ما تایید می‌شود که شخصیت این شهید بزرگوار را درک کردیم.

وزیر ارشاد گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها این شخصیت‌های بزرگ را به مردم معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: حاج قاسم سیدالشهدای مقاومت و عصاره همه فضائل و شهدایی بود که طی چهل دهه شنیده‌ایم و دیده‌ایم. شهادت این شهید بزرگ آثار بسیار ارزشمندی را خلق کرد و مهم اینکه کسی برای خلق اثر سفارش نکرده بود. حال می‌بینیم هزاران هنرمند عاشقانه برای حاج قاسم آثار بزرگ خلق کرده‌اند.

وزیر ارشاد در ادامه از زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی یاد کرد و گفت: این هنرمند نقاشی ۱۱۰ متری را سال گذشته ترسیم کرد که از آرش کمانگیر شروع و به نماز میت حضرت آقا بر پیکر حاج قاسم پایان می‌گرفت.

او ادامه داد: این هنرمند با نیت محض با انگیزه ماه‌ها تلاش کرد آن را پدید آورد. ما صدها نمونه از این آثار داریم و اینکه رهبری فرزانه انقلاب اسلامی از شهادت حاج قاسم و شخصیت این شهید بزرگوار به عنوان یک مکتب یاد کردند گستره وسیعی است که ذیل وجود پربرکت حاج قاسم شکل گرفته است. به همین دلیل با اطمینان ما از مکتب حاج قاسم استفاده می‌کنیم. همین سرودها از محصولات خاص هنری هستند و همین سرود حماسی سلام فرمانده واکنش‌های میلیونی را برانگیحت. امروز ما با اتکا به مکتب حاج قاسم سلیمانی باید بتوانیم با استفاده از بان هنر این عظمت را روایت کنیم و همکاران من در بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی برای تجلیل از این شخصیت آسمانی مشغول فعالیت‌های ارزشمندی هستند.

او گفت: حاج قاسم تا آنجا جذاب است که  تولید آثار هنری را منجر می‌شود. همه مشغول کار جهادی برای ترویج معارف اسلامی و انقلابی هستیم و امروز فرصت بزرگی برای خلق آثار بزرگ در این زمینه به وجود آمده که همه دستگاه‌ها باید فعالیت‌های موثری را انجام دهند.

او در پایان گفت: از روح بلند حاج قاسم می‌خواهیم ما را از دعای خود بی نصیب نگذارد. خدا را شکر انقلاب اسلامی امروز به سمت قله‌ها در حال حرکت است.

پس از صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوبت به بخش اهدای جوایز رویداد موسیقایی روایت سرباز رسید. در این بخش از گروه‌ها و هنرمندان شرکت کننده در مراسم اختتامیه قدردانی شد.

اجرای گروه سرود طاها از استان فارس به سرپرستی احسان تابنده، اجرای گروه مصباح الهدی از استان فارس به سرپرستی عمران جمالی، اجرای گروه موعود از استان مرکزی به سرپرستی هادی قاسمی، اجرای گروه نسیم رحمت از استان تهران به سرپرستی جابر قربانی نسب، اجرای گروه سرود ندای ثامن از تهران به سرپرستی احسان جوادی، اجرای گروه انوار الهدی از استان قم به سرپرستی مجتبی حجازی، اجرای گروه رسا از استان تهران به سرپرستی مرتضی چیذری از بخش‌های مختلف رویداد سرود روایت سرباز بود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط:

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه