رفتن به بالا
  • یکشنبه - 15 آبان 1401 - 14:42
  • کد خبر : ۱۳۰۳۰
  • چاپ خبر : اعلام جزئیاتی از بخش «موسیقی» و «سرود» یک رویداد فوتبالی

اعلام جزئیاتی از بخش «موسیقی» و «سرود» یک رویداد فوتبالی

مدیر هنری جشنواره فرهنگی هنری «جزیره فوتبالی» تازه ترین جزئیات بخش «موسیقی» و «سرود» این رویداد مرتبط با جام جهانی فوتبال را تشریح کرد. محسن طهرانی مدیر هنری جشنواره «جزیره فوتبالی» کیش ضمن تشریح تازه ترین جزئیات بخش «موسیقی» و «سرود» این رویداد اجتماعی مرتبط با جام جهانی فوتبال قطر گفت: براساس تازه ترین اقدامات […]

مدیر هنری جشنواره فرهنگی هنری «جزیره فوتبالی» تازه ترین جزئیات بخش «موسیقی» و «سرود» این رویداد مرتبط با جام جهانی فوتبال را تشریح کرد.

محسن طهرانی مدیر هنری جشنواره «جزیره فوتبالی» کیش ضمن تشریح تازه ترین جزئیات بخش «موسیقی» و «سرود» این رویداد اجتماعی مرتبط با جام جهانی فوتبال قطر گفت: براساس تازه ترین اقدامات انجام گرفته در بخش «موسیقی» و «سرود» جشنواره جزیره فوتبال که با محوریت منطقه آزاد کیش برگزار می شود، کار انتخاب بخش موسیقی کودک و نوجوان به اتمام رسید و طی آن ۵ اثر برای اجرا در بخش نهایی انتخاب شدند.

وی افزود: ثبت نام گروه های مرتبط با بخش اجراهای پاتوقی نیز صورت گرفته که طی آن ۷۰۰ گروه از سراسر کشور متقاضی حضور در این بخش هستند که طی روزهای آینده نتایج نهایی آن اعلام می شود. این در حالی است که در بخش «موسیقی کُرال» نیز بیش از ۴۰ گروه حرفه ای با هم برای حضور در بخش نهایی به رقابت پرداخته اند که طی روزهای آینده نتایج نهایی این بخش نیز اعلام می شود. توضیح اینکه در این بخش شاهد آثار با کیفیتی بودیم که هر یک از آنها در حوزه داوری مورد ارزیابی و انتخاب قرار گرفته اند.

مدیر هنری جشنواره «جزیره فوتبالی» درباره بخش موسیقی گروهی و محلی این رویداد مرتبط با جام جهانی فوتبال نیز توضیح داد: بر اساس تازه ترین برنامه ریزی هایی که در این حوزه انجام گرفته، پس از داوری و ارزیابی های صورت گرفته بیش از ۲۰ گروه موسیقی محلی به جزیره کیش می آیند و در قالب اجراهای مختلف آثارشان را پیش روی مخاطبان قرار می دهند. این در حالی است که آنچه برای بخش موسیقی و سرود رویداد «جزیره فوتبالی» در نظر گرفته شده اجراهای پاتوقی و گروهی در خیابان ها، مراکز تجاری و سایر اماکن جزیره کیش است که می تواند در برگیرنده نکات جالب توجهی در آستانه جام جهانی فوتبال باشد.

به گفته محسن طهرانی مدیر مؤسسه فرهنگی هنری کساء، رویداد ««جزیره فوتبالی» از جمله برنامه‌هایی است که با موضوع جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در جزیره کیش برگزار می‌شود و قرار بر این است که تعدادی رویداد فرهنگی هنری ورزشی در قالب‌های ملی و بین‌المللی در قالب «جایزه بزرگ موسیقی جام جهانی»، «جایزه بزرگ سرود جام جهانی»، «جایزه بزرگ فیلم و عکس جام جهانی» و «جایزه بزرگ هنرهای تجسمی جام جهانی» با حضور هنرمندان شناخته شده این عرصه برگزار شود.

طهرانی در پایان درباره بخش «موسیقی» و اصلی جشنواره «جزیره فوتبالی» گفت: بیش از ۴۰ قطعه با موضوع تیم ملی فوتبال کشورمان به دبیرخانه رویداد ارسال شده که قرار است از این ۴۰ قطعه ۷ تک آهنگ در قالب یک آلبوم ویژه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر آماده و عرضه شود. این در حالی است که تولید یک موزیک ویدئوی ویژه از اثر منتخب این بخش و انتخاب آثار برتر بخش‌های مختلف این رویداد از دیگر برنامه های ماست که طی روزهای آینده اسامی منتخبان و برگزیدگان اعلام می شود.

«نوجوان با نشاط ایرانی»، «فوتبال»، «بازی سرگرمی نشاط»، «جام جهانی»، «ما یار دوازدهم هستیم»، «همسایه جام»، «مهمان‌نوازی ایرانیان»، «دعوت از گردشگران خارجی برای سفر به ایران»، «اینجا خلیج فارس است» و «صلح و دوستی» موضوعات اصلی جایزه بزرگ سرود پروژه «جزیره فوتبال» است که در بخش‌های «تولیدات»، «مناطق محروم»، «اجراهای خلاقانه»، «لیگ اجراهای پاتوقی» و «رقابتی» شامل گروه‌های کُر، سرودهای محلی و سرودهای تلفیقی، «سرود همگانی (ویژه مدارس)» شامل مقطع ابتدایی، مقطع متوسطه اول و مقطع متوسطه دوم و «موزیک ویدئو» پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه