رفتن به بالا
  • سه شنبه - 15 شهریور 1401 - 13:39
  • کد خبر : ۱۲۶۶۱
  • چاپ خبر : قطعه «نامه‌ای برای حوا» کیانوش روحی منتشر شد

قطعه «نامه‌ای برای حوا» کیانوش روحی منتشر شد

قطعه‌ «نامه‌ای برای حوا» به آهنگسازی احسان بیرق‌دار با شعر علیرضا کلیایی و اجرای آواز و تهیه‌کنندگی کیانوش روحی منتشر شد. این قطعه مقدمه‌ای بر آلبوم «آتش و حوا» است که قرار است به زودی در قالب یک آلبوم با ۱۲ قطعه که روایتی مشترک دارند، منتشر شود. «نامه‌ای برای حوا» فضایی سورئال اما مدرن دارد […]

قطعه‌ «نامه‌ای برای حوا» به آهنگسازی احسان بیرق‌دار با شعر علیرضا کلیایی و اجرای آواز و تهیه‌کنندگی کیانوش روحی منتشر شد.

این قطعه مقدمه‌ای بر آلبوم «آتش و حوا» است که قرار است به زودی در قالب یک آلبوم با ۱۲ قطعه که روایتی مشترک دارند، منتشر شود.

«نامه‌ای برای حوا» فضایی سورئال اما مدرن دارد که بیانگر احساس کلی آلبوم است؛ آلبومی که فضایی کاملا ازلی دارد و بیانگر تجسم رنج عاشقانه‌ای است که آدمی در زمینی شدن متحمل می‌شود.

در قطعه‌ «نامه‌ای برای حوا» اگرچه ساختار اشعار کلاسیک است، اما مفهومی مدرن و امروزی دارد و آهنگساز آن سعی کرده متناسب با این فضا، از سازبندی و رنگ‌آمیزی صوتی متفاوتی استفاده کند.
در این قطعه استفاده از سازهایی مثل ابوا و ویولا در راستای تصویرسازی بیشتر به مثابه دو قطب روحانی انسان و یا همان یین و یانگ استفاده شده و از سوی دیگر آواهای سوپرانو ردپایی از حضور حوا را در یک بستر الکتروآکوستیک برای مخاطب تداعی می‌کنند. در این قطعه فرم موسیقی به کلام وابسته است.

قطعه‌ «نامه‌ای برای حوا» به آهنگسازی احسان بیرق‌دار با شعر علیرضا کلیایی و آواز کیانوش روحی در استودیو شهر صدای پارسیان توسط حامی حقیقی ضبط شده است و علی جعفری پویان، نوازنده ویولا، آرین قیطاسی، ابوا و مهگل صفدری آواز آن را به عهده داشته اند.

می توانید این قعطه موسیقی را بشنوید:

منبع: ایلنا

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه