رفتن به بالا
  • سه شنبه - 8 شهریور 1401 - 15:03
  • کد خبر : ۱۲۵۷۸
  • چاپ خبر : گروه کُرشباهنگ «نغمه‌های عاشورایی» را اجرا می‌کند
با نگاهی متفاوت به نوحه؛

گروه کُرشباهنگ «نغمه‌های عاشورایی» را اجرا می‌کند

گروه کُر شباهنگ «نغمه‌های عاشورایی» را با سرپرستی محمود درویشی و صدای سعید فتاحی با نگاهی متفاوت به نوحه به‌ مدت ۲ شب در حوزه هنری اجرا می‌کند. به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان تهران، نغمه‌های عاشورایی عنوان ویژه‌برنامه عاشورایی گروه کُرشباهنگ (فرهنگیان) است که به همت حوزه هنری استان تهران در ایام منتهی به […]

گروه کُر شباهنگ «نغمه‌های عاشورایی» را با سرپرستی محمود درویشی و صدای سعید فتاحی با نگاهی متفاوت به نوحه به‌ مدت ۲ شب در حوزه هنری اجرا می‌کند.

به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان تهران، نغمه‌های عاشورایی عنوان ویژه‌برنامه عاشورایی گروه کُرشباهنگ (فرهنگیان) است که به همت حوزه هنری استان تهران در ایام منتهی به اربعین حسینی(ع) روزهای ۱۱ و ۱۲ شهریورماه از ساعت ۱۹ در سالن سوره حوزه هنری اجرا می‌شود.

گروه کُرشباهنگ در این اجرا قطعاتی با عنوان‌ به تو از دور سلام، نبودی بابا، بوسه بر ماه، شب مهتاب، صد پاره، علقمه، نی‌نوا و دولت عشق را اجرا می‌کند.

محمود درویشی سرپرست گروه کُرشباهنگ درباره ویژه‌برنامه‌ نغمه‌های عاشورایی گفت: سبک جدیدی در این اجرا به مخاطب ارائه خواهد شد. تاکنون کسی به مداحی و متن آن به‌ عنوان آواز دسته‌جمعی و تنظیم نوحه در قالب آواز کُرال نپرداخته بود که در این اتفاق جدید به آن پرداخته شده است.

وی در تشریح ویژگی‌های اجرایی که در سالن سوره حوزه هنری به صحنه می‌رود، افزود: تعدادی از اشعاری که در قالب مداحی شنیده شده است را توسط گروه کُرشباهنگ به آواز چندصدایی و کُر تبدیل کرده‌ایم و اجرا خواهیم کرد؛ این نکته مهمترین تفاوت اجرایی کار خواهد بود.

تنظیم آواز چندصدایی نغمه‌های عاشورایی گروه کُر شباهنگ توسط محمود درویشی با همکاری فاطمه قیصرپناه انجام شده است و سعید فتاحی خوانندگی اجرا را برعهده دارد و ۳۰ هنرمند در این اجرا هم‌آوازی خواهند داشت.

حضور در ویژه‌برنامه نغمه‌های عاشورایی حوزه هنری برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه