رفتن به بالا
  • یکشنبه - 16 مرداد 1401 - 16:21
  • کد خبر : ۱۲۳۰۹
  • چاپ خبر : آلبوم «نواحی اشک ۲» به زودی رونمایی می‌شود

آلبوم «نواحی اشک ۲» به زودی رونمایی می‌شود

آرمان مهربان به روند ساخت آلبوم موسیقی «نواحی اشک ۲» و دلیل همکاری در این آلبوم پرداخت. آرمان مهربان آهنگساز و تنظیم‌کننده موسیقی، درباره دلیل همکاری‌اش با آلبوم محرمی «نواحی اشک ۲» گفت: آلبومی با عنوان «نواحی اشک» سال گذشته با حمایت معاونت موسیقی شهرداری تهران تولید شده بود که امسال به من پیشنهاد شد تا کار تنظیم این آلبوم […]

آرمان مهربان به روند ساخت آلبوم موسیقی «نواحی اشک ۲» و دلیل همکاری در این آلبوم پرداخت.

آرمان مهربان آهنگساز و تنظیم‌کننده موسیقی، درباره دلیل همکاری‌اش با آلبوم محرمی «نواحی اشک ۲» گفت: آلبومی با عنوان «نواحی اشک» سال گذشته با حمایت معاونت موسیقی شهرداری تهران تولید شده بود که امسال به من پیشنهاد شد تا کار تنظیم این آلبوم را با عنوان «نواحی اشک ۲» انجام دهم و من نیز با افتخار این‌ همکاری را قبول کردم.

وی در ادامه توضیح داد: این آلبوم شامل ۱۰ قطعه است که از اول تا دهم ماه محرم هرشب یکی از آن‌ها، هم به صورت ویدیو و هم به صورت صوتی و مجازی منتشر می‌شود. در پایان کار نیز وقتی که همه ۱۰ قطعه منتشر شدند، تمامی آهنگ‌ها به صورت آلبوم در اختیار مردم قرار خواهند گرفت. اکنون نیز درحال برنامه‌ریزی برای چگونگی برگزاری مراسم رونمایی از این آلبوم هستیم.

این آهنگساز تصریح کرد: از اهداف تولید این آلبوم ارج نهادن و زنده کردن هنر آیینی و نوحه‌خوانی بر مبنای ردیف‌های آوازی موسیقی سنتی ایران است و تمام تلاش من در ساخت موسیقی این آلبوم این بود که همه تمرکزم روی بخش ملودی آوازی باشد و ارکستراسیون و تنظیمی که انجام می‌دهم علاوه بر این‌که مزاحمتی برای ملودی‌ها ایجاد نکند، زمینه آرام و مناسبی را برای آوازها فراهم کند و به بیان حس و حال اشعار کمک کند تا بیشتر توجه شنونده به سمت اشعار و صدای خواننده جلب شود. از این رو حس می‌کنم که در انجام این ‌کار موفق شدم و از این بابت خدا را شاکرم.

آرمان مهربان با بیان اینکه متین رضوانی‌پور در مراحل تولید آلبوم به مثابه یک مشاور در زمینه موسیقی محلی و نواحی ایران بوده است، درباره همکاری با این خواننده توضیح داد: آشنایی با جناب آقای متین رضوانی‌پور برای من بسیار باعث افتخار بود چون او از پژوهشگران برجسته موسیقی محلی ایران است و سال‌هاست که آواهای محلی و نواحی ایران را جمع‌آوری کرده و مجموعه‌ای وسیع از آن‌ها تشکیل داده‌‌ است. همین دلیل باعث شد تا ما در انتخاب نوحه‌ها دستی بسیار باز داشته باشیم و بتوانیم بهترین‌ها را انتخاب کنیم.

تنظیم کننده آهنگ «اشک عزا» با اشاره به اینکه از بین ۱۰ آهنگ این آلبوم نمی‌تواند آهنگ مورد علاقه‌اش را انتخاب کند، گفت: هرکدام از این قطعات با شب‌های مختلف ماه محرم مناسبت دارند، به همین دلیل نمی‌توانم از بینشان یکی را انتخاب کنم اما دو قطعه‌ای که با صدای خواننده نوجوان ضبط شده‌اند، برایم جالب است زیرا حس‌وحال جوانی صدای او قدرت تاثیرگزاری اثر را بسیار بیشتر کرده‌ است.

او درباره برنامه و کار‌های آینده‌اش تشریح کرد: من دائما درحال فعالیت در فضای موسیقی هستم و چند آلبوم آماده دارم. آلبوم دکلمه و شعر استاد مصطفی محدثی هست که روی اشعار او متناسب با شعرها، موسیقی ساختم که امیدوارم به زودی منتشر شود و چند اثر دیگر هم آماده دارم که ان‌شالله بعد از ایام محرم منتشر خواهند شد.

مهربان در پایان از امیرحسین سمیعی سرپرست معاونت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای زحماتش در تولید این آلبوم و خواننده‌های قطعات شامل متین رضوانی‌پور، سید محسن حسینی، مهدی محمدیان و سبحان منکشف تشکر کرد.

منبع: صبا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه