رفتن به بالا
  • شنبه - 17 اردیبهشت 1401 - 14:51
  • کد خبر : ۱۱۱۷۴
  • چاپ خبر : شب‌های موسیقی ایران در موزه موسیقی

شب‌های موسیقی ایران در موزه موسیقی

موزه موسیقی در برنامه‌ای تحت‌عنوان «شب‌های موسیقی ایران»، هر شب از ۲۲ تا ۳۰ اردیبهشت شاهد اجرای یک کنسرت از نوازنده‌های برجسته خواهد بود. نوازندگان حاضر در برنامه شب‌های موسیقی ایران عبارت‌اند از: عیسا غفاری، محمدامین اکبرپور، پویان گرامی، سلمان سالک، مجید علیزاده، امیر اثی‌عشری، حمیدرضا برزویی، داود فیاضی، بهاره فیاضی، گوهرناز مسائلی، مهدی امامی، […]

موزه موسیقی در برنامه‌ای تحت‌عنوان «شب‌های موسیقی ایران»، هر شب از ۲۲ تا ۳۰ اردیبهشت شاهد اجرای یک کنسرت از نوازنده‌های برجسته خواهد بود.

نوازندگان حاضر در برنامه شب‌های موسیقی ایران عبارت‌اند از: عیسا غفاری، محمدامین اکبرپور، پویان گرامی، سلمان سالک، مجید علیزاده، امیر اثی‌عشری، حمیدرضا برزویی، داود فیاضی، بهاره فیاضی، گوهرناز مسائلی، مهدی امامی، هوشمند عبادی، آرش غفاری و کیوان طاهری.

عیسا غفاری در اولین شب از شب‌های موسیقی با نوازندگی تار (به نام «اوراد») اجرای برنامه خواهد داشت. در بروشور کنسرت این نوازنده می‌خوانیم: «برخلاف عمده خلاقیت‌های امروز در دنیای موسیقی و نوازندگی -در همه‌جای جهان- که از تصویر به تصویر می‌رسند و -به دلیل فراگیریِ رسانه‌های دیداری و مخاطبان عام‌شان- بیشتر در شکل و حرکت ظاهریْ قابل عرضه، قابل درک، پیچیده و فریبنده‌اند، و بیش از آنکه به گوش آیند، به چشم می‌آیند، در تمام سال‌هایی که موسیقیْ حرفه و عمده فعالیت شخصی و اجتماعی من بوده است، در جست‌وجوی روش و بیانی در آن بوده‌ام که از دَرِ معنی وارد شود و برای مخاطبی کمیاب، سخت‌گیر و تا حدود زیادیْ آشنا، معنایی موسیقایی را طلب، جست‌وجو و ارائه کند. همچنان که پیش ازین گفته و نوشته‌ام، عناصر این موسیقی تکرارها، تضادها، تقارن‌ها و تعلیق‌ها هستند. عناصری که در موسیقی دستگاهی و موسیقی نواحی ایران -همچنان که هریک به ترتیبی در موسیقی‌های مینیمالیستی و اَمپرسیونیستی- نقش پُررنگی دارند؛ و امروز گمان می‌کنم واژه‌ «اَوراد» «Awrad» گویاترین تک‌واژه بیان این شیوه و گرایش باشد، با حضور تمامِ عناصر دلخواه در آن. »

شب‌های موسیقی ایران در موزه موسیقی به نشانی «میدان تجریش، خیابان شهید دربندی، سه‌راه تختی، کوچه نمازی، پلاک ۹» برگزار می‌شود. بلیت کنسرت‌های این برنامه در سایت تیوال عرضه می‌شود.

 

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه