رفتن به بالا
  • دوشنبه - 29 فروردین 1401 - 12:35
  • کد خبر : ۱۰۹۵۵
  • چاپ خبر : پخش تصنیف «باغ تفرج» علی اکبر شیدا از رادیو فرهنگ

پخش تصنیف «باغ تفرج» علی اکبر شیدا از رادیو فرهنگ

در برنامه با “کاروان شعر و موسیقی” امروز، تصنیف “باغ تفرج” با آهنگسازی علی اکبر شیدا از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی رادیو ؛‌ در برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» امروز (دوشنبه ۲۹ فروردین ماه ) تصنیف «باغ تفرج» با آهنگسازی علی اکبر شیدا و شعر […]

در برنامه با “کاروان شعر و موسیقی” امروز، تصنیف “باغ تفرج” با آهنگسازی علی اکبر شیدا از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی رادیو ؛‌ در برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» امروز (دوشنبه ۲۹ فروردین ماه ) تصنیف «باغ تفرج» با آهنگسازی علی اکبر شیدا و شعر سعدی شیرازی پخش و بررسی می شود.

این برنامه که به بررسی شناسنامه شعر و موسیقی آثار فاخر ایرانی اختصاص دارد این بار در برنامه شماره ۴۴۲ با پخش اثر « باغ تفرج » از ساخته های استاد علی اکبر شیدا این تصنیف را معرفی و بررسی می کند.
علی اکبر شیدا ؛ موسیقی‌دان، شاعر، ترانه‌سرا و خوشنویس ایرانی معاصر بود.

علی‌اکبر شیدا، صاحب مشهورترین آثار موسیقی ایرانی در یکصد سال گذشته‌است. تصنیف‌ها، اشعار و آهنگ‌های عاشقانه او بخش مؤثری از خاطرات نسل‌های ایرانی از دهه ۱۳۲۰ به بعد است که در رادیو ایران بنا گذاشته شد. این اثرگذاری عمیق هنوز پس از ۶۰ سال و با وجود سانسور گسترده آثار ساخته شده براساس تصنیف‌های شیدا که توسط خوانندگان زن خوانده شده همچنان پابرجاست.
اگر بتوانیم دوره‌ای را به عنوان دوره معاصر موسیقی ایرانی بدانیم، بی‌گمان علی اکبر شیدا یکی از پیشگامان چنین دورانی است.

همچنین بازخوانی این تصنیف توسط جمال الدین منبری، محسن کرامتی ، عبدالوهاب شهیدی ، و امیر اثنی عشری اجرا شده است.

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» ساعت ۱۲:۳۰ به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و اجرای مریم واعظ پور روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه