رفتن به بالا
  • شنبه - 20 فروردین 1401 - 14:00
  • کد خبر : ۱۰۷۸۵
  • چاپ خبر : ماجرای لغو افطاری هنرمندان با رییس جمهور چه بود؟

ماجرای لغو افطاری هنرمندان با رییس جمهور چه بود؟

هوای پایتخت همراه با سایر نقاط کشور، در این چند روز اخیر، گرفتار غبار شده است و از آن، برخی‌ها دستاویزی ساخته اند برای ناپیدا کردن حقیقت. سال‌هاست که مراسم افطاری هنرمندان کشور با رییس جمهوری، تبدیل به یکی از برنامه های ثابت حوزه فرهنگ و هنر کشور تبدیل شده است. در ماه مبارک امسال […]

هوای پایتخت همراه با سایر نقاط کشور، در این چند روز اخیر، گرفتار غبار شده است و از آن، برخی‌ها دستاویزی ساخته اند برای ناپیدا کردن حقیقت.

سال‌هاست که مراسم افطاری هنرمندان کشور با رییس جمهوری، تبدیل به یکی از برنامه های ثابت حوزه فرهنگ و هنر کشور تبدیل شده است. در ماه مبارک امسال که قرار بود این برنامه، امروز برای نخستین بار در دولت سیزدهم برگزار شود، لغو شد. علت اش هم ماجرای بحران غبارگرفتگی آسمان پایتخت بود.

اما در فضای مجازی، به سرعت این شایعه پیچید که علت لغو شدن این برنامه، استقبال نکردن هنرمندان و لبیک نگفتن به رییس جمهوری بود.

با شناختی از که رویه فرهنگی دولت سیزدهم وجود داشت، باور این شایعه، سخت دشوار می نمود. بنابراین خبرنگار ایرنا، از مراجع مرتبط با این برنامه، کسب اطلاع کرد.

ماجرا از این قرار است که قرار بود برنامه افطاری هنرمندان با رییس جمهوری در فضای باز نهاد ریاست جمهوری برگزار شود. همه برنامه ریزی های لازم نیز برای دیدار، فراهم شده بود. ۱۷۰ نفر از هنرمندان برجسته کشور برای این دیدار اعلام آمادگی کرده بودند و همه چیز مهیا برای برگزاری یک دیدار صمیمی. اما با توجه به شدت گرفتن غبار هوا و بحرانی شدن شرایط برای سلامتی افراد، این برنامه با صلاحیت مراجع مربوطه، لغو شد.

منبع دیگری، به خبرنگار ایرنا، اطلاع داد که بعد از آنکه برگزاری این برنامه در فضای باز به علت تهدید سلامتی هنرمندان، غیرقابل برگزاری اعلام شد، قرار بر آن شد تا این برنامه در مسجد سلمان واقع در نهاد ریاست جمهوری برپا شود، اما از آنجا که فضای این مسجد به دلیل استقبال بسیار خوب هنرمندان، کوچک بود و امکان پذیرایی در خور شأن هنرمندان وجود نداشت، در نهایت تصمیم بر لغو این برنامه گرفته شد.

براساس گفته های این مقام مطلع، حضور رییس جمهوری در جشنواره هنرهای تجسمی فجر و دیدار رو در رو با هنرمندان پیشکسوت، یکی از اتفاقات نادر و کم شماری در میان روسای جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف بود.

همچنین رویکرد حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان در عرصه های مختلف به گواه اسناد و آمار، سبب شده است که هنرمندان کشور هم در مواجهه با دولت سیزدهم، نگاهی امیدوارانه داشته باشند، بنابراین طبیعی است. که فرصت دیدار با رییس جمهوری در برنامه مهم سالیانه افطاری را هیچگاه نمی خواستند که از دست دهند. بنابراین، شایعه سازی های در مورد عدم استقبال هنرمندان از دعوت رییس جمهوری، کذب محض است.

برگزاری مراسم افطاری هنرمندان با رییس جمهوری، همچنان در دستور کار است و پس از اعلام مراجع ذی‌صلاح در شرایط مناسب برای حفظ سلامتی و رعایت مصالح پزشکی هنرمندان برجسته کشور، این مراسم، به زودی برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه