رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 17 فروردین 1401 - 12:39
  • کد خبر : ۱۰۷۶۲
  • چاپ خبر : کارهای مهم ارکستر صداوسیما در سال جدید

کارهای مهم ارکستر صداوسیما در سال جدید

مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما در تشریح برنامه‌های این مجموعه در سال ۱۴۰۱ از تولید و اجرای چندین پروژه موسیقایی در ماه‌های آینده خبر داد. آرش امینی آهنگساز و رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این مجموعه موسیقایی گفت: ارکستر سمفونیک صدا و سیما در ایام کرونا تلاش کرد تا به […]

مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما در تشریح برنامه‌های این مجموعه در سال ۱۴۰۱ از تولید و اجرای چندین پروژه موسیقایی در ماه‌های آینده خبر داد.

آرش امینی آهنگساز و رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این مجموعه موسیقایی گفت: ارکستر سمفونیک صدا و سیما در ایام کرونا تلاش کرد تا به اقتضای شرایط موجود و حفظ پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های موسیقایی خود را تعطیل نکند به همین منظور ما برخلاف سال‌های قبل که در روند فعالیت‌های ارکستر توقف‌های طولانی صورت می‌گرفت، از روز شنبه آینده کارها و پروژه‌های ارکستر را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: اولین پروژه‌ای که توسط ارکستر سمفونیک صداوسیما تولید می‌شود ضبط پروژه «هفت اقلیم» به آهنگسازی استاد فرهاد فخرالدینی است که پیش از این تعطیلات نوروزی ضبط دو موومان این پروژه عظیم را آغاز کردیم. این پروژه بر اساس داستان سیمرغ منطق الطیر عطار نیشابوری است که روند ضبط آن برای ارکستر بزرگ، گروه کر، یک خواننده و یک راوی طراحی شده است. البته برای خوانندگی این پروژه مذاکره با چند هنرمند مطرح و شناخته شده موسیقی کشورمان را آغاز کرده‌ایم که به محض نهایی اسم خواننده و راوی پروژه را نیز اعلام می‌کنیم.

این آهنگساز و رهبر ارکستر گفت: پروژه دیگری که به زودی تولید آن را آغاز می‌کنیم، ضبط سمفونی ۲۱ با محوریت تجلیل از کادر درمانی کشورمان به آهنگسازی شاهین فرهت است که از مدت‌ها پیش تفاهم‌های لازم برای تولید و ضبط قطعه صورت گرفته بود و ما مترصد این بودیم که در اولین فرصت بتوانیم این پروژه را نیز اجرا کنیم.

رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: پروژه مهم دیگری که با موافقت جناب علیرضا قزوه مدیر دفتر موسیقی و شعر و سرود سازمان صدا و سیما به زودی اجرایی می‌شود، مجموعه اجراهای میدانی ارکستر سمفونیک صدا و سیما در نقاط مختلف پایتخت است که با هدف ارائه موسیقی خوب برای شهروندان تهرانی اجرا می‌شود. این در حالی است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته ارکستر در قالب اجراهای میدانی ابتدا در بوستان ولایت تهران، سپس مجموعه باغ کتاب و در مرحله بعدی بوستان نیاوران به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

وی افزود: آنچه در این پروژه‌ها انجام می‌گیرد، تلاش برای ایجاد فضایی در جهت اجرای موسیقی سالم برای شهروندانی است که می‌توانند با موسیقی جدی و اندیشمند ارتباط موثری بگیرند و شاهد این باشند که غیر از کنسرت‌های موسیقی پاپ اجراهای دیگری نیز در دیگر گونه‌های موسیقایی وجود دارد که می‌تواند فضای جالب توجهی را برای گوش شنیداری آنها فراهم کند.

امینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن اشاره به تولید چند اثر موسیقایی متناسب با مضامین مقاومت و دفاع مقدس از اجرای یک پروژه ملی برای بازسازی سرودهای انقلابی چهل سال اخیر کشورمان خبر داد و گفت: با تایید مدیریت دفتر موسیقی و شعر و سرود سازمان صدا و سیما بنا شده که به زودی سرودهای انقلابی تولید شده در چهل سال اخیر کشورمان که طی سال‌های اخیر از پراکندگی برخوردار بودند، بازسازی شود و این روند در فرهنگ شنیداری انقلاب اسلامی باقی بماند.

این رهبر ارکستر تاکید کرد: تمام تلاشمان این است که مجموعه شماره یک این پروژه در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی رونمایی شود و امیدوارم بتوانیم در پروسه زمان بندی شده درست این پروژه ملی را به سرانجام برسانیم. البته در کنار این فعالیت‌ها ضبط و تولید آثار زیادی در حوزه موسیقی کلاسیک و آثار آهنگسازان ایرانی در ردیف دیگر فعالیت‌های ما قرار دارد که به زودی درباره این پروژه‌ها نیز اطلاع رسانی لازم صورت می‌گیرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه