رفتن به بالا
  • سه شنبه - 9 فروردین 1401 - 18:21
  • کد خبر : ۱۰۷۲۸
  • چاپ خبر : کنسرت‌هایی که شب‌های «قشم» را روشن کرد

کنسرت‌هایی که شب‌های «قشم» را روشن کرد

جزیره قشم در شب‌های نوروز ۱۴۰۱ میزبان جشنواره کنسرت‌های نوروزی خوانندگان مطرح پاپ است که با استقبال گردشگران این جزیره مواجه شده است. بی‌تردید ایران یکی از برجسته‌ترین تمدن‌های کهن بشری در کنار معدود تمدن‌های باستانی همچون چین، مصر و یونان به شمار می‌رود که به اذعان اغلب صاحب‌نظران باستان‌شناسی، قدمتی بیش از ۵۰۰۰ سال […]

جزیره قشم در شب‌های نوروز ۱۴۰۱ میزبان جشنواره کنسرت‌های نوروزی خوانندگان مطرح پاپ است که با استقبال گردشگران این جزیره مواجه شده است.

بی‌تردید ایران یکی از برجسته‌ترین تمدن‌های کهن بشری در کنار معدود تمدن‌های باستانی همچون چین، مصر و یونان به شمار می‌رود که به اذعان اغلب صاحب‌نظران باستان‌شناسی، قدمتی بیش از ۵۰۰۰ سال دارد.

توانایی ایران برای تبدیل شدن به یک قطب گردشگری بزرگ با توجه به دارا بودن ظرفیت‌های بالقوه و بی‌نظیر، چنان بدیهی، ملموس و واضح است که نیاز به ارائه هیچ مدرک و مستندی نداشته و به تعبیری «هر طفل ابجد خوانی بر آن واقف است».

وضعیت نامناسب ایران در صنعت گردشگری به‌رغم ظرفیت‌های فراوان چنان آشکار است که حتی بدون توسل به مستندات آماری به چشم می‌آید. چرا که به اذعان تمامی صاحب‌نظران این حوزه، ایران در هر دو بُعد گردشگری داخلی و بین‌المللی فاصله بسیاری با آنچه که شایسته آن است، داراست.

این موضوع مهم یعنی غفلت از توجه و اهتمام کافی به بُعد گردشگری امری است که رهبر معظم انقلاب در ترسیم رویکردها و سیاست‌های کلان کشور بارها در بیانات خود بر آن تأکید کرده و در این خصوص ارشادات و راهنمایی‌های پرمایه و گران‌سنگی داشته‌اند که متأسفانه باید گفت کمتر مورد توجه مسئولان دولت قبل قرار گرفته است.

بدون تردید یکی از مهم‌ترین مصادیق شعار سال جاری، «گردشگری» است؛ چرا که گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع مولّد کشور، قادر به تولید ثروت است. بر اساس این نام‌گذاری رهبر انقلاب، گردشگری به عنوان یک صنعت تولیدی و دانش بنیان است که گسترش این موارد به شدت در تمامی سطوح اقتصادی احساس شده و موجب کارآفرینی می‌شود.

بنا بر آنچه که گفته شد جزیره قشم با زیبایی منحصر به‌فرد، یکی از شهرهای مهم ایران است که پتانسیل بسیاری برای جذب توریست را داراست.

بزرگترین جزیره ایران که علاوه بر وسعت بسیار، دارای طبیعتی ویژه متشکل از ساحل دریا، کوه و کویر است.

با روی کار آمدن دولت جدید و تغییر مدیران مناطق آزاد، اراده‌ای جدی در مسئولان در راستای اجرایی کردن بیانات رهبر انقلاب با ایده‌ای جدید به سمت سرمایه گذاری و استفاده از جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم شکل گرفته و موجب کنش‌های مثبت و ارزنده‌ای در این زمینه شده است.

در این میان، ایجاد فرصت‌های فرهنگی یکی از سریع‌ترین و کارآمدترین روش‌ها برای جلب توجه گردشگران و ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

برگزاری کنسرت برای خواننده‌های معروف به عنوان یک فرصت فرهنگی و اجتماعی، که با استقبال گسترده و بی سابقه مردم و گردشگران روبرو شد، گام نخست در رسیدن به اهداف فرمایشات رهبری بود.

این مهم، از زمستان سال گذشته با رایزنی‌ها و مذاکرات بسیاری برای برگزاری تور کنسرت آغاز شد، تا در نهایت مهندس امیر تشکر مسئولیت برگزاری کنسرت‌ها را بر عهده گرفت.

گروه اجرایی مهندس تشکر در طول سه ماه توانست با برنامه ریزی و بازدیدهای محلی مقدمات برگزاری کنسرت‌ها را در جزیره قشم پس از سال‌ها فراهم آورد.

چندین کنسرت پیش از سال نو و برگزاری کنسرت در تمامی شب‌های تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ از جمله موفقیت‌هایی است که با تغییر دولت در جزیره قشم ایجاد شده است.

چنانچه می‌دانیم توسعه و تقویت گردشگری ضمن نیاز به برنامه‌ریزی مداوم، اهتمام و کار مضاعفی می‌طلبند تا بتوان از برکات این صنعت در سایر ابعاد و به ویژه حوزه اقتصاد و معیشت مردم که امروز نیاز به رشد آن به شدت احساس می‌شود بهره‌مند شد.

با توجه به این موفقیت‌های فرهنگی که منجر به جذب توریست برای منطقه آزاد قشم شده، این امیدواری وجود دارد که مسئولان امر با نصب‌العین قرار دادن این رهنمودها و انجام اقدامات لازم علاوه بر تحقق انتظارات رهبری، در سایر ماه‌های سال نیز، برنامه‌های ویژه‌ای برای بزرگترین جزیره ایران داشته باشند تا جزیره قشم به قطب جدید گردشگری کشور تبدیل شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه