رفتن به بالا
  • یکشنبه - 7 فروردین 1401 - 19:15
  • کد خبر : ۱۰۷۱۴
  • چاپ خبر : کنسرت خواننده پاپ بعد از دو سال

کنسرت خواننده پاپ بعد از دو سال

محمد علیزاده از خوانندگان شناخته شده موسیقی پاپ ایران که طی ماه‌های اخیر فعالیت‌های موسیقایی خود را متوقف کرده بود، بعد از دو سال دوری از اجراهای زنده، تازه‌ترین کنسرت خود را برگزار کرد. سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران شامگاه روز جمعه پنجم فروردین ماه میزبان مخاطبان موسیقی پاپ ایران با برگزاری کنسرت محمد علیزاده […]

محمد علیزاده از خوانندگان شناخته شده موسیقی پاپ ایران که طی ماه‌های اخیر فعالیت‌های موسیقایی خود را متوقف کرده بود، بعد از دو سال دوری از اجراهای زنده، تازه‌ترین کنسرت خود را برگزار کرد.

سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران شامگاه روز جمعه پنجم فروردین ماه میزبان مخاطبان موسیقی پاپ ایران با برگزاری کنسرت محمد علیزاده از خوانندگان شناخته شده موسیقی کشورمان بعد از نزدیک به دو سال توقف در فعالیت‌های این هنرمند بود.

در این کنسرت که به تهیه‌کنندگی مجتبی امینی از تهیه‌کنندگان شاخص سریال‌های تلویزیونی و تهیه‌کننده جدید محمد علیزاده پیش روی مخاطبان قرار گرفت، علیزاده طی دو نوبت تعدادی از آثار منتخب و پرطرفدار خود را اجرا کرد. این در حالی بود که تاخیر ۴۵ دقیقه‌ای در نوبت دوم اجرا یکی از نکات قابل توجه اجرای زنده علیزاده بود که وی دلیل این تاخیر را ترافیک منتهی به سالن میلاد و تلاش برای رسیدن تماشاگران عنوان کرد.

این خواننده که طی سال‌های گذشته با تهیه‌کنندگی صدرالدین حسین‌خانی به فعالیت در موسیقی مشغول بود، مدتی است که در فصل تازه فعالیت‌هایش با مجتبی امینی از تهیه‌کنندگان فعال حوزه سینما و تلویزیون که مدتی قبل هم هماهنگی دیدار خوانندگان پاپ با وزیر ارشاد را به عهده داشت، همکاری خود را آغاز کرده است. همکاری‌ای که به گفته علیزاده در این کنسرت در برگیرنده رفاقت و دوستی عمیقی بین آن‌ها شده است.

«بی خبرم ازت»، «برگردی ای کاش»، «این اولین باره»، «برادر»، «برگرد»، «عشقم این روزا»، «گل»، «زندگی»، «لطفا»، «تو بری بارون»، «دوست دارم»، «جز تو»، «کجا میری»، «گفتم نرو» از جمله قطعاتی بودند که در این کنسرت پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

وی در این کنسرت که با حضور پرتعداد مخاطبان برگزار شد، توضیح داد: بسیار خدا را شکر می‌کنم که من را در مسیری قرار داد تا آوازخوانی را برای شغلم انتخاب کنم و خوشحالم از اینکه آوازخوان کسانی هستم که فقط با عقلشان زندگی نمی‌کنند بلکه همراه با عقل و تفکرشان با دلشان هم زندگی می‌کنند.

علیزاده با اشاره به دوری طولانی مدت خود از تولید موسیقی و اجرای زنده در کشورمان گفت: برای برگزاری کنسرت‌ها بسیار دلتنگ بودم و از شما ممنونم که در فصل تازه کنسرت‌ها از برنامه ما استقبال کردید. البته امیدوارم این تاخیر ۴۵ دقیقه‌ای ما را هم ببخشید چون به من گفتند عده‌ای از مخاطبان در ترافیک خیابان سئول گیر افتاده‌اند بنابراین ما هم صبر کردیم که این عزیزان هم بیایند و در کنار آنها شب خاطره انگیزی را رقم بزنیم.

این خواننده موسیقی پاپ در ادامه این کنسرت بیان کرد: من در سه نقطه همواره احساس خوب و هیجان انگیزی دارم. اول وقتی است که در کنار خانواده ام حضور دارم، دوم هم زمانی است که در استودیو مشغول ضبط هستم و سوم روی صحنه کنسرت‌هاست که به اعتبار شما عزیزان برای من سرشار از انتقال انرژی‌های مثبت است و همواره احساس می‌کنم برای اولین بار است که روی استیج می‌آیم.

وی در بخش دیگری از برنامه هم خطاب به مخاطبانش توضیح داد: یکی از افتخاراتی که در این ۲ هزار برنامه‌ای که پیش روی مخاطبان اجرا کردم، حضور پدران و مادران عزیز در کنسرت‌هاست که احساس می‌کنم این حضور به برنامه‌هایی که تاکنون در حوزه کنسرت‌ها اجرا کردم، برکت داده است. گرچه زمین لیاقت این را نداشت که برخی از پدران و مادران این سرزمین را برای خود نگه دارد و به دامن خداوند سپرد، اما من امیدوارم که سایه بزرگ ترها همواره بالای سر ما باشد تا ما از حضور این عزیزان در زندگی همواره بهره‌مند شویم.

علیزاده در هنگام اجرای قطعه «برادر» که به موسیقی تیتراژ سریالی به همین نام داشت، گفت: من همیشه از موسیقی تیتراژ بدشانسی آوردم و همیشه دوست داشتم موسیقی تیتراژی بخوانم که همه مردم آن را بعد از شنیدن در خیابان زمزمه کنند. من همیشه اعتقاد داشتم موسیقی تیتراژ زمانی می‌تواند به عنوان یک موسیقی تیتراژ پرمخاطب معرفی شود که مردم آن را زمزمه کنند وگرنه میزان دانلود و موارد مشابه آن اصلاً میزان خوبی برای نحوه استقبال نیست. شرایطی که موسیقی تیتراژ سریال «برادر» برای من این کار را کرد و من بسیار خوشحالم مردم عزیزم با آن رفاقت کردند.

یکی از ویژگی‌های کنسرت محمد علیزاده که از او به عنوان یکی از خوانندگان نسل میانی موسیقی پاپ ایران نیز یاد می‌شود، تسلط او در اجرای زنده و نحوه تعاملش با مخاطبان در چارچوب برگزاری کنسرت‌های عامه پسند بود که طی سال‌های اخیر چنین ویژگی در کمتر خواننده‌ای از نسل جدید موسیقی پاپ دیده شده و آن‌ها را تبدیل به هنرمندانی کرده که برای اجرای زنده باید تجربه‌های بیشتری را بیازمایند تا در حوزه نحوه ارتباط با مخاطب و مدیریت صحنه به شرایط بهتری برسند. چارچوبی که خوانندگانی چون محمد علیزاده، رضا صادقی، محسن یگانه، فرزاد فرزین و برخی دیگر از خوانندگان این نسل شکل و شمایل بهتری از آن را برای تماشاگران چنین کنسرت‌هایی رقم زده‌اند.

از دیگر نکاتی که در تازه‌ترین اجرای زنده محمد علیزاده به چشم می‌خورد، نمایش برخی از عبارت‌های ترانه‌های خواننده در صفحه LED سالن میلاد بودکه قالب «فینگیلیش» آنها جلب توجه می‌کرد. اینکه چرا علیرغم درج این کلیدواژه‌ها در زبان فارسی که می‌توانست ارتباط بیشتری با مخاطبان برای همراهی با خواننده بگیرد، حتماً می‌بایست از تایپوگرافی انگلیسی برای واژه‌های فارسی استفاده شود نکته مهمی بود که در کنسرت‌های آینده این خواننده و سایر هنرمندانی که از این قالب استفاده می‌کنند، می‌تواند مورد بازنگری قرار گیرد.

داود اریکه نوازنده سازهای بادی، نیما نیازی نوازنده گیتار الکتریک، اسد رحمانی نوزانده گیتار بیس، ایمان ذاکری نوازنده درامز، اشکان موسوی نوازنده ویولن، بابک یعقوبی نوازنده سازهای کوبه‌ای، پوریا فیروز ی نوازنده کیبورد، اشکان صدیق آذر لانچ پد، علی پور نگهبان نوازنده گیتار بیس و سعید عباسی رهبر ارکستر گروه نوازندگان این کنسرت را تشکیل می‌دادند.

lkfu: liv

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه