رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 26 اسفند 1400 - 14:27
  • کد خبر : ۱۰۶۶۰
  • چاپ خبر : «نسیم نوروز» منتشر شد

«نسیم نوروز» منتشر شد

بنیاد فرهنگی هنری رودکی آلبوم موسیقی «نسیم نوروز» را با آهنگسازی صادق چراغی و آواز اشکان کمانگری در آستانه بهار ۱۴۰۱ منتشر کرد. به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، آلبوم موسیقی نسیم نوروز با موضوع بهار با استفاده از سازهای ایرانی شامل سازهای دستگاهی و اقوام تهیه و تولید شده است. این آلبوم […]

بنیاد فرهنگی هنری رودکی آلبوم موسیقی «نسیم نوروز» را با آهنگسازی صادق چراغی و آواز اشکان کمانگری در آستانه بهار ۱۴۰۱ منتشر کرد.

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، آلبوم موسیقی نسیم نوروز با موضوع بهار با استفاده از سازهای ایرانی شامل سازهای دستگاهی و اقوام تهیه و تولید شده است.

این آلبوم موسیقی شامل ۹ قطعه؛ گروه‌نوازی، ضربی سه‌گاه، بالابان و آواز با قصیده ملک‌الشعرای بهار، تصنیف میر نوروزی با شعر حافظ، ضربی دوم سه‌گاه، بالابان و آواز مخالف (دریای آبسکون ….) با شعر ملک‌الشعرای بهار، تصنیف مباش نومید با شعر ملک‌الشعرای بهار، ضربی سوم سه‌گاه، بالابان و آواز (رود خروشان …) با شعری از ملک‌الشعرای بهار، ضربی ماهور، ارکستر و آواز (نوروز بمانید) با شعری از پیرایه یغمایی، ضربی دوم ماهور، ارکستر و آواز (برخیز …) با شعری از سعدی و تصنیف عید آمد و عید آمد با شعری از مولاناست.

ارسالان کامکار(عود)، شروین مهاجر(کمانچه)، پویا سرایی(ناظر ضبط و سنتور)، آزاد میرزاپور(سه تار و بم تار)، مجتبی روزبه(دو تار)، کامران منتظری(تمبک)،همایون نصیری(کوزه)، مجید یگانه‌راد، مرتضی یگانه‌راد و سوگند عباسی(سازهای کوبه‌ای بالابان ضربی و آواز)، صادق چراغی(دونلی، نی، بالابان، کرنا و لبک) و شیما قربانی(بخش اجرایی موسیقی) از نوازندگان ارکستر آلبوم نسیم نوروز هستند.

میکس و مستر قطعات ارکستری و تصنیف‌ها را اندیش باباقربان و میکس و مستر آواز و ضربی‌های بالابان را پویان رمضانی برعهده داشته است.

همکاران صدا؛ امید انصاری، رامین وطن‌نیا، مجید یگانه‌راد و آلیتا خانی بوده‌اند و آیدین قشلاقی طراحی گرافیک و موشن را صادق محکی انجام داده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه