رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 25 اسفند 1400 - 10:30
  • کد خبر : ۱۰۶۵۲
  • چاپ خبر : کوچ ناگهانی افشین یداللهی 5ساله شد

کوچ ناگهانی افشین یداللهی 5ساله شد

روزهای پایانی اسفند برای اهالی ادبیات و موسیقی یادآور کوچ ناگهانی افشین یداللهی شاعر و ترانه‌سرای خوش طبع و نازک‌اندیش کشورمان است که گل حیاتش در اوج شکوفایی پرپر شد. افشین یداللهی، شاعر و ترانه‌سرا متولد سال ۱۳۴۷ در اصفهان متولد شد. وی فعالیت‌های حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۷۶ در سازمان صدا و سیمای […]

روزهای پایانی اسفند برای اهالی ادبیات و موسیقی یادآور کوچ ناگهانی افشین یداللهی شاعر و ترانه‌سرای خوش طبع و نازک‌اندیش کشورمان است که گل حیاتش در اوج شکوفایی پرپر شد.

افشین یداللهی، شاعر و ترانه‌سرا متولد سال ۱۳۴۷ در اصفهان متولد شد. وی فعالیت‌های حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۷۶ در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شروع کرد. این شاعر مطرح کشورمان برای تیتراژهای بسیاری از سریال‌های تلویزیونی، ترانه‌هایی سروده است. بیشترین شهرت یداللهی در این زمینه به‌واسطه سرودن ترانه «شب آفتابی»، سریال «غریبانه»، «شب دهم»، «میوه ممنوعه» و «مدار صفر درجه» و «معمای شاه» است. وی همچنین برای سریال‌های تلویزیونی «شب آفتابی»، «مسافری از هند»، «خوش‌رکاب»، «فقط به خاطر تو»، «کمکم کن»، «خط شکن»، «تبریز در مه» و… ترانه سروده است.

یداللهی تنها فرد باقی‌مانده از هیئت مؤسس انجمن خانه ترانه بود که بعد از جدایی ترانه‌سراهای مؤسس خانه ترانه از این انجمن، همچنان اداره خانه ترانه را بر عهده داشت. وی در دوران حیات خود با خوانندگانی چون خشایار اعتمادی، احسان خواجه‌امیری و محمد اصفهانی همکاری کرد. این شاعر در بیست و پنجم اسفندماه سال ۱۳۹۵ بر اثر سانحه تصادف دار فانی را وداع گفت.
از زنده‌یاد یداللهی پنج مجموعه شعر به نام‌های «روزشمار یک عشق»، «امشب کنار غزل‌های من بخواب»، «جنون منطقی»، «حرف‌هایی که باید می‌گفتم»، «تو باید می‌شنیدی» و «مشتری میکده‌ای بسته» به جا مانده‌ است.

منبع: آنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه