رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 18 اسفند 1400 - 14:30
  • کد خبر : ۱۰۵۹۷
  • چاپ خبر : دونوازی سه‌‌تار و ضرب زورخانه در دستگاه «چهارگاه»

دونوازی سه‌‌تار و ضرب زورخانه در دستگاه «چهارگاه»

قطعه‌ نغمه‌ کهن برای سه تار به همراهی ضرب زورخانه در دستگاه چهارگاه منتشر و دردسترس مخاطبان قرار گرفت. نوازنده سه‌تار و آهنگساز این اثر ستاره احمدی است و علی حسین زاده (قهرمان) به عنوان نوازنده‌ ضرب زورخانه به هنرنمائی پرداخته است. مؤلّف اثر در اینباره نوشته: «ضبط سه‌تار و میکس و مستر توسط فواد سمیعی در استودیو […]

قطعه‌ نغمه‌ کهن برای سه تار به همراهی ضرب زورخانه در دستگاه چهارگاه منتشر و دردسترس مخاطبان قرار گرفت.

نوازنده سه‌تار و آهنگساز این اثر ستاره احمدی است و علی حسین زاده (قهرمان) به عنوان نوازنده‌ ضرب زورخانه به هنرنمائی پرداخته است.

مؤلّف اثر در اینباره نوشته: «ضبط سه‌تار و میکس و مستر توسط فواد سمیعی در استودیو المپیک تهران و ضبط ضرب زورخانه توسط مجید دهقان در استودیو پژواک یزد انجام شده است.

این کار در دستگاه چهارگاه ساخته شده که قدمت زیادی در این مرز و بوم دارد و به خوبی میتواند فرهنگ و تاریخ ایران را به تصویر بکشد. تمام تلاش‌ام برای ساخت این اثر شنیده شدن نغمه‌هایی بوده که مدتیست به فراموشی سپرده شده‌اند و همچنین ضرب زورخانه و فرهنگ پهلوانی که ما ایرانیان بسیار با این فرهنگ پیوند داشته‌ایم.

ویدیوهای این اثر در شهر تاریخی یزد فیلم‌برداری شده، چراکه یزد یکی از مراکز مهم فرهنگی و تاریخی ماست و پیوند بسیاری با فضای کاری این اثر داشت، ناگفته نماند که تمام تلاش من، نشان دادن هنر، تاریخ و فرهنگ ما ایرانی‌هاست که باید به آن ارزش داده شود.»

ستاره احمدی نوازندۀ سه‌تار، آهنگساز و تحصیل کرده کارشناسی نوازندگی موسیقی از دانشگاه هنر تهران است که پیش‌تر از وی دو اثر به نام‌های آلبوم افسانه‌ گل یخ و قطعه سراب منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته است.

قطعه‌ «نغمه‌ی کهن» از طریق سرویس استریم‌های جهانی از جمله اپل موزیک (آیتونر)، اسپاتیفای، گوگل پلی و آمازون موزیک در دسترس مخاطبین قرار گرفته است.

 

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه