رفتن به بالا
  • یکشنبه - 10 بهمن 1400 - 14:28
  • کد خبر : ۱۰۳۵۰
  • چاپ خبر : نهمین جشنواره تک نوازی تار و سه تار برگزار می‌شود

نهمین جشنواره تک نوازی تار و سه تار برگزار می‌شود

به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای بهمن، نهمین جشنواره تک نوازی تار و سه تار با مشارکت آموزشگاه وزیری به دبیری کیوان ساکت در فرهنگسرای بهمن برگزار می شود. این جشنواره موسیقی در سه رده سنی الف- «۷ تا ۱۲ سال»، ب- «۱۳ تا ۱۹ سال» و ج- «۲۰ سال به بالا» برگزار می‌شود. کیوان […]

به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای بهمن، نهمین جشنواره تک نوازی تار و سه تار با مشارکت آموزشگاه وزیری به دبیری کیوان ساکت در فرهنگسرای بهمن برگزار می شود. این جشنواره موسیقی در سه رده سنی الف- «۷ تا ۱۲ سال»، ب- «۱۳ تا ۱۹ سال» و ج- «۲۰ سال به بالا» برگزار می‌شود.

کیوان ساکت و بهداد بابایی اعضای هیات داوران، منصور حقی، عرفان گنجه ای، محمد موسوی وعلی علی شاهی اعضای هیات انتخاب و مهدی غلامی دبیر اجرایی این جشنواره هستند.

کیوان ساکت در توضیح نحوه گزینش هنرجویان در روند این جشنواره اظهار کرد: ملاک اصلی برای انتخاب آثار، تسلط و تکنیک درست نوازنده، درک عمیق از موسیقی و مفاهیم آن و آشنایی با مبانی موسیقی و جانمایه های اصلی این هنر ارزنده است لذا نوازنده ها به رسم تمامی جشنواره ها می بایست برای مرحله نخست به منظور ارسال نمونه کار خود، به صورت انتخابی و آزاد، رپرتوآر مورد نظرشان را ضبط و برای هیات داوران ارسال نمایند. سپس برای هنرمندانی که از بخش نخست، انتخاب شده و به مرحله پایانی راه پیدا می کنند، رپرتوآری مشخص ارسال می شود که در آینده به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.

وی در رابطه با همکاری بلندمدت با فرهنگسرای بهمن هم گفت: خوشبختانه رییس فرهنگسرا و مدیریت بخش موسیقی این مجموعه همواره ثابت کرده که از هنرمندان جوان حمایت کرده است . این انگیزه خوبی بود که پس از دو سال وقفه به علت کرونا، جشنواره ای را برگزار کنیم که بتواند در زمینه نوازندگی تار و سه تار استعدادیابی کند. با این حال، معتقدم این جشنواره قطعا با ایراداتی مواجه است اما می توانیم ادعا کنیم که بر خلاف اکثر جشنواره ها که رپرتوآری تکراری دارند، در این جشنواره سعی شده همه چیز بر مبنای ابداع، مهارت، جسارت و تسلط طبقه بندی و ارائه شود که این مساله حائز اهمیت است و با وجود داورانی که در کنار توانایی، مهارت و محبوبیت قابل تاملی دارند، بی شک نتیجه پایانی ارزشمند خواهد بود.

علی‌اصغر خسروی مدیر فرهنگی ـ هنری منطقه ۱۶ و رئیس فرهنگسرای بهمن نیز با اشاره به برگزاری جشنواره و رویدادهای متعدد فرهنگی ـ هنری در این مکان گفت: فرهنگسرای بهمن بر اساس سیاست ها و عملکرد مورد تایید، توجه به هنر موسیقی فاخر را جز وظایف خود می داند و طی سال های گذشته ثابت کرده است بر این امر اهتمام دارد. طی دو سال گذشته و با شیوع بیماری کرونا، برای اولین بار موفق شدیم جشنواره تک نوازی را در دوره هفتم که مربوط به نوازندگی دف بود، به صورت مجازی در کل ایران برگزار کنیم و دوره هشتم نیز حضوری برپا شد که این دو تجربه ارزنده ما را بر آن داشت که نهمین جشنواره تک نوازی سه تار و تار را با همکاری آموزشگاه وزیری از دریافت آثار تا داوری به صورت مجازی به مرحله اجرا برسانیم و اگر بستر لازم با رعایت پروتکل های بهداشتی و کسب اجازه از ستاد کرونا مهیا شد، اختتامیه این جشنواره به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

علاقمندان شرکت در این جشنواره تا بیستم و پنجم بهمن سال جاری فرصت دارند تا با ارسال آثار خود به همراه فرم ثبت نام که در حساب پرتال فرهنگسرای بهمن بارگزاری شده ارسال کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه