رفتن به بالا
  • یکشنبه - 7 آذر 1400 - 14:36
  • کد خبر : ۹۹۵۱
  • چاپ خبر : نسل جوان بایستی به موسیقی آوازهای خراسان بیشتر توجه کنند

نسل جوان بایستی به موسیقی آوازهای خراسان بیشتر توجه کنند

به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، حسین رحمت اللهی (داور بخش موسیقی نواحی شاخه شرق و جنوب خراسان) درباره تاثیر برگزاری جشنواره در ایجاد انگیزه بین نسل جوان و توجه به موسیقی بومی گفت: خوشبختانه جشنواره موسیقی جوان توانسته تاثیر بسیار خوبی در بین جوانان منطقه داشته باشد به طوری که […]

به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، حسین رحمت اللهی (داور بخش موسیقی نواحی شاخه شرق و جنوب خراسان) درباره تاثیر برگزاری جشنواره در ایجاد انگیزه بین نسل جوان و توجه به موسیقی بومی گفت: خوشبختانه جشنواره موسیقی جوان توانسته تاثیر بسیار خوبی در بین جوانان منطقه داشته باشد به طوری که بسیاری به موسیقی اجدادی‌شان توجه کردند و تشویق شدند که موسیقی‌های منطقه خود را اجرا کنند. در واقع جوانان منطقه خراسان بواسطه شور و اشتیاقی که جشنواره موسیقی جوان ایجاد کرده، به موسیقی اصیل منطقه خودشان نزدیک شدند.

وی ادامه داد: موسیقی نواحی هر منطقه بواسطه برگزاری جشنواره موسیقی جوان به شهرهای دیگر رفته و به نوعی باعث معرفی آن به دیگر مناطق شده است از طرفی موسیقی‌های بسیاری به خاطر جشنواره شناسایی شده‌اند و برخی مکانها که خیلی به دنبال موسیقی‌شان نبودند به این هنر روی آوردند و هم اکنون عرض اندام هم می‌کنند.

رحمت اللهی با اشاره به سطح کیفی شرکت‌کنندگان در جشنواره موسیقی جوان گفت: شرکت‌کنندگان در بخش نوازندگی بسیار رشده کرده‌اند اما متاسفانه در بخش خوانندگی خیر. هر چند که خوانندگی مقداری ذاتی است اما از آنجایی خوانندگی در موسیقی خراسان مقداری سخت است ورود به این حوزه برایشان مشکل است.

داور بخش موسیقی نواحی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان؛ موسیقی پاپ را یکی از عوامل‌عدم توجه نسل جوان به موسیقی بومی منطقه خود دانست و بیان داشت: متاسفانه اکثر جوانها به موسیقی پاپ گرایش دارند و ترجیح می‌دهند دراین سبک خوانندگی داشته باشند تا موسیقی بومی منطقه‌شان. خیلی کم پیش می‌آید که جوانان در منطقه خراسان به موسیقی و آوازهای بومی خود علاقمند باشند، مگر اینکه در خانواده‌ای هنرمند به دینا امده باشد که اشنایی داشته باشد و گرنه کمرنگ شده است.

وی ادامه داد: این مسئله بایستی ریشه‌ای حل شود و من معتقدم آموزش و پرورش می‌تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد به طوری که درسی را در برنامه آموزشی بچه‌ها قرار دهد که آن‌ها را از طریق آن با موسیقی اصیل منطقه‌شان آشنا کنند.

رحمت اللهی در خاتمه خاطر نشان کرد: در حال حاضر گروههای بسیاری در منطقه شرق و جنوب خراسان فعال هستند و توجه‌شان بر موسیقی بومی است اما بایستی باتشویق و آشنایی جوانان با موسیقی و سازهای اصیل، توجه آن را به موسیقی اصیل منطقه خودمان جلب کنیم.

 

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه