رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 21 مهر 1400 - 07:46
  • کد خبر : ۹۳۲۱
  • چاپ خبر : قطعه شاهرخ خواجه‌نوری برای پروژه «بیست» ساخته شد

قطعه شاهرخ خواجه‌نوری برای پروژه «بیست» ساخته شد

شاهرخ خواجه‌نوری قطعه‌ خود برای پروژه‌ «بیست» را به پایان رساند. پروژه‌ «بیست» به مناسبت بیست ‌سالگی گروه موسیقی یارآوا برنامه‌ریزی شده است. شاهرخ خواجه‌نوری، آهنگساز و پیانیست و از جمله آهنگسازانی که با پروژه­ «بیست» همکاری می‌­کند، قطعه خود را به پایان رساند. این قطعه در سه موومان، با عنوان «یارآوا بیست – کنسرتات […]

شاهرخ خواجه‌نوری قطعه‌ خود برای پروژه‌ «بیست» را به پایان رساند. پروژه‌ «بیست» به مناسبت بیست ‌سالگی گروه موسیقی یارآوا برنامه‌ریزی شده است.

شاهرخ خواجه‌نوری، آهنگساز و پیانیست و از جمله آهنگسازانی که با پروژه­ «بیست» همکاری می‌­کند، قطعه خود را به پایان رساند. این قطعه در سه موومان، با عنوان «یارآوا بیست – کنسرتات برای گیتار و ارکستر» و برای ارکستر مدرن یارآوا نوشته شده است.

در تصنیف این قطعه از تمامی سازهای ارکستر که ترکیبی از سازهای ایرانی و غیر ایرانی را دربرمی‌­گیرد استفاده شده است. رهبری ارکستر مدرن یارآوا را مهدی جلالی، مدیر هنری گروه موسیقی یارآوا بر عهده دارد. آخرین قطعه­­­ شاهرخ خواجه‌نوری «نامه­ آتوسا به آلساندرا» نام داشت که برای نوازندگان ارکستر مدرن یارآوا و آنسامبل یونایتد برلین نوشته شده بود. این قطعه در سال ۲۰۱۸ در ایران و آلمان اجرا شد.

شاهرخ خواجه‌نوری از آهنگسازان پیشرو و تأثیرگذار حوزه‌ موسیقی معاصر و موسیقی الکترونیک ایران است. او فلوشیپ آهنگسازی از کالج موسیقی لندن و دانش‌آموخته‌ کالج مورلی است. خواجه‌نوری پس از بازگشت به ایران، به مدت دو دهه به تدریس در دانشکده‌ صداوسیما و دانشکده‌ هنرهای دراماتیک و دانشگاه هنر مشغول بوده است.

پروژه‌ «بیست» به مناسبت بیست ‌سالگی گروه موسیقی یارآوا برنامه‌ریزی شده است. این گروه در قالب این پروژه به بیست آهنگساز موسیقی معاصر ایرانی سفارش قطعه داده است. آثار ساخته‌شده اجرا و ضبط می‌­شوند و در یک مجموعه به صورت فیزیکال منتشر خواهند شد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه