رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 14 مهر 1400 - 13:34
  • کد خبر : ۹۱۹۶
  • چاپ خبر : «حسین ولی نژاد» و رتبه نخست دومین فستیوال بین المللی موسیقی ازبکستان

«حسین ولی نژاد» و رتبه نخست دومین فستیوال بین المللی موسیقی ازبکستان

استاد حسین ولی نژاد هنرمند برجسته و پیشکسوت موسیقی مقامی استان در دومین فستیوال بین المللی موسیقی بخشی ها به میزبانی ازبکستان حضور پیدا کرد و توانست رتبه نخست این جشنواره را از آن خود کند. معاون امور هنری و سینمایی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در این فستیوال که با […]

استاد حسین ولی نژاد هنرمند برجسته و پیشکسوت موسیقی مقامی استان در دومین فستیوال بین المللی موسیقی بخشی ها به میزبانی ازبکستان حضور پیدا کرد و توانست رتبه نخست این جشنواره را از آن خود کند.

معاون امور هنری و سینمایی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در این فستیوال که با حضور ۶۲ کشور از ۲۶ تا سی و یکم شهریورماه برگزار شد، حسین ولی نژاد توانست، علاوه بر کسب رتبه نخست،  تندیس بخشی گری، روایت گری و حماسه سرایی و شور و هیجان در گفتار را در این جشنواره به دست آورد.

به نقل از روابط عمومی این اداره کل، ابوالحسن حیدری با بیان اینکه حسین ولی نژاد به عنوان تنها نماینده بخشی گری از ایران در این فستیوال حضور داشت، تصریح کرد:  هنرمندان شرکت کننده شش شب متوالی در این جشنواره به اجرای برنامه پرداختند و این پیشکسوت موسیقی مقامی استان علاوه بر روایت داستان کرم و اصلی خان، مقام های موجود را با لهجه ترکی، کرمانجی و تاتی ارائه کرد.

گفتنی است، این هنرمند موسیقی مقامی که دارای نشان درجه یک هنری است، پیش از این هم در جشنواره‌های ملی و بین المللی مختلف افتخارات زیادی کسب کرده است، او از اساتید بزرگ نوازندگی دوتار و از مهم‌ترین راویان فرهنگ موسیقایی شرق ایران خراسان به شمار می رود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه