رفتن به بالا
  • جمعه - 15 دی 1396 - 13:25
  • کد خبر : ۷۶۷۳
  • چاپ خبر : «۸۰ سال لوریس چکناوریان» با «مرثیه ای برای قتل عام» کلید خورد

«۸۰ سال لوریس چکناوریان» با «مرثیه ای برای قتل عام» کلید خورد

اولین روز از برنامه «۸۰ سال لوریس چکناوریان» با اجرای کنسرت «مرثیه ای برای قتل عام» شامگاه گذشته در تالار وحدت برگزار شد. اولین روز از برنامه «۸۰ سال لوریس چکناوریان» با اجرای کنسرت «مرثیه ای برای قتل عام» از ساخته های لوریس چکناواریان و به رهبری محمد شله چی شامگاه پنجشنبه ۱۴ دی ماه […]

اولین روز از برنامه «۸۰ سال لوریس چکناوریان» با اجرای کنسرت «مرثیه ای برای قتل عام» شامگاه گذشته در تالار وحدت برگزار شد.

اولین روز از برنامه «۸۰ سال لوریس چکناوریان» با اجرای کنسرت «مرثیه ای برای قتل عام» از ساخته های لوریس چکناواریان و به رهبری محمد شله چی شامگاه پنجشنبه ۱۴ دی ماه در تالار وحدت برگزار شد.

در این برنامه اسقف اعظم ارامنه در ایران، تنی چند از کارمندان سفارت کشور سوییس، ایران درودی، رازمیک اوحانیان، پیمان یزدانیان، مرجانه گلچین و … حضور داشتند.

در ابتدای برنامه «مرثیه ای برای قتل عام» که برای یادبود قتل عام ارامنه توسط لوریس چکناوریان و برای ترومپت و ۶ نوازنده پرکاشن نگاشته شده است توسط آنسامبل تهران به رهبری محمد شله چی اجرا شد و در ادامه برنامه هم قطعات «موذر» و «باله فانتاستیک» نواخته شدند.

گلوریا د پیانته ویچین، جولیانو گرانیتی پیانیست های ایتالیایی، ماریا د پیانته ویچین نوازنده و سولیست ایتالیایی، پیترو اسکیوتو نوازنده ترومپت ارکستر فیلارمونیک اسکالا میلان از جمله نوازندگان خارجی بودند که این اجراها را همراهی می کردند.

همچنین یاسمین کیمیاوی نوازنده ساز ابوا که فارغ التحصیل از دانشگاه هنر فرانکفورت آلمان است در قطعه «موذر» به نواختن ساز ابوا پرداخت.

در پایان این برنامه هم «باله فانتاستیک» که چکناواریان در سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۱ در زمان اقامت خود در وین نوشته است، اجرا شد.

لوریس چکناوریان نیز که از ابتدای برنامه در تالار وحدت حضور داشت از اینکه چنین برنامه ای برای وی برگزار می شود ابراز خرسندی کرد و یادآور شد که مشتاق شنیدن قطعاتی است که سال ها قبل نگاشته و بسیاری از آنها تا به حال در این اجرا نشده اند.

در ادامه این برنامه امروز جمعه ۱۵ دی ماه فیلم «زیارت گیومری» در خانه هنرمندان نمایش داده می شود. این فیلم به زلزله سال ۱۹۹۷ ارمنستان و لوریس چکناواریان می پردازد که وی برای کمک به مردم زلزله زده کنسرتی در آمریکا می دهد و همچنین برای جمع کردن کمک با پای پیاده مسیر طولانی ایروان تا گیومری را می پیماید.

منبع:‌ خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه