رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 26 شهریور 1393 - 21:52
  • کد خبر : ۱۷۵۰
  • چاپ خبر : گفت و گو با سرپرست گروه کولی به بهانه تمدید کنسرت گروه:به تناسب ملیت شنونده فرم فلامنکو تغییر نمی کند

گفت و گو با سرپرست گروه کولی به بهانه تمدید کنسرت گروه:به تناسب ملیت شنونده فرم فلامنکو تغییر نمی کند

صفحه موسیقی – لی لا رضایی : شهریورماه 93 فرصتی پیش آمد تا گروه جوان و پرانرژی «کولی» در تالار ایوان شمس توانایی خود در اجرای موسیقی فلامنکو را با اجرای قطعاتی از بزرگان این عرصه به رخ مخاطبان خود بکشد. استقبال مردم از کنسرتی که کمتر سابقه برگزاری در ایران را داشه است، توانست […]

889651

صفحه موسیقی – لی لا رضایی : شهریورماه 93 فرصتی پیش آمد تا گروه جوان و پرانرژی «کولی» در تالار ایوان شمس توانایی خود در اجرای موسیقی فلامنکو را با اجرای قطعاتی از بزرگان این عرصه به رخ مخاطبان خود بکشد.

استقبال مردم از کنسرتی که کمتر سابقه برگزاری در ایران را داشه است، توانست عوامل این گروه را مجاب کند تا این کنسرت را با اجرای همان قطعات و نوازندگی همان نوازنده ها برای دیگر برگزار کند.

این گروه حالا تمدید کنسرت خود را در روز 4 مهرماه و در همین سالن برگزار می کند. با بهروز فرمانی سرپرست و نوازنده کاخن این گروه گفت و گو کرده ایم:

گروه کولی فعالیت خود را از کی آغاز کرد؟

امسال اولین سال فعالیت رسمی گروه کولی است.

عمده ویژگی گروه کولی چیست؟

ویژگی کار گروه کولی  را از مخاطبان مان باید پرسید ، هدف ما ارایه موزیک خوب در سبک فلامنکو است و ما سعی در انتخاب و تنظیم بهترین موزیک های این سبک داریم چون معتقدیم مردم از موزیک خوب لذت می برند.

فعالیتهای این گروه مبتنی بر آثار بزرگان موسیقی فلامنکوی دنیاست. خودتان برای گروه آهنگسازی نداشته اید که مختص گروه باشد؟

هر وقت احساس کردیم قطعه ای ساخته ایم که ارزش شنیده شدن در کنار قطعاتی از بزرگترین موزیسین های جهان را داشته باشد حتما آن را ارایه می دهیم.

اجرای آثار اینسترومنتال مخاطب خاص را به خود جذب می کند. این گونه اجراها نمی توانند نظر عوام را نیز به خود جلب کنند. برای همه گیر شدن موسیقی اتان چه تمهیداتی انجام داده اید؟

همانطور که شما در سوالتا به آن اشاره کردید،  مخاطبان ما خاص هستند، شما هیچ وقت نمی توانید با یک طعم نظر تمام سلیقه هارا به خود جلب کنید ، چرا که اگر این طور بود تمام مردم جهان یک مدل غذا را می خوردند یا یک مدل لباس  می پوشیدند یا به یک موزیک گوش می دادند .این اجرا مختص کسانی است که می خواهند به موزیک فلامنکو گوش بدهند.

 تصمیم ندارید با خواننده ای در این زمینه همکاری کنید و یا به موسیقی با کلام نیز بپردازید؟

شاید در اجراهای بعدی از خواننده هم استفاده کردیم.

چه اصراری به سازبندی با این فرم داشته اید؟

ما اصراری به این نوع از چیدمان نداشتیم  . سازبندی ها با توجه به موزیک هایی که انتخاب کردیم چیده شده بودند.

 از کنسرت پیش رو بگویید و اینکه قرار است در این کنسرت چه قطعاتی اجرا شود؟

 در این کنسرت قطعاتی از پاکو دلوسیا ، ویسنته آمیگو ، توماتیتو ، خراردو نونز ، چیکوئلو به اجرا در می آید.

25566

این قطعات تغییراتی نیز به لحاظ ایرانیزه شدن دارند؟

به هیچ وجه ، چون به تناسب ملیت شنونده فرم فلامنکو تغییر نمی کند ، چون شنونده فلامنکو قصد شنیدن موزیک اسپانیایی را دارد با همون فرم اسپانیایی!

قطعات بازسازی و یا تنظیم شده اند یا به شکل موبه مو وارجینال اجرا خواهند شد؟

در این سبک نوازنده مختار است در یک دستگاه خاص فالستاهای مختلف از همان دستگاه را برگزیند ،این اتفاق در بعضی از قطعه ها می افتد.

کولی آثار منتشر شده نیز در بازار دارد؟

این اولین اجرای ما بود و بعد از اجرای بعدی قصد جمع آوری یک آلبوم را داریم.

برنامه های که گروه کولی پیش رو دارد چیست؟

در حال حاضر در حال آماده شدن برای کنسرت بعدی مان که در تاریخ چهارم مهر ماه است هستیم و دوستان از طریق وب سایت ایران کنسرت می توانند بلیط آن را تهیه کنند و بعد از آن هم همانطور که عرض کردم قصد در جمع آوری آلبوم هستیم و بعد از آن هم شاید تا پایان سال اجراهای دیگری در شهرهای دیگه هم داشته باشیم.

1212

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه