رفتن به بالا
  • جمعه - 11 فروردین 1402 - 14:16
  • کد خبر : ۱۴۷۱۴
  • چاپ خبر : مهلت ارسال آثار به جشنواره موسیقایی «ماهور» تمدید شد

مهلت ارسال آثار به جشنواره موسیقایی «ماهور» تمدید شد

دبیر جشنواره آیینی – موسیقایی «ماهور» از تمدید مهلت ارسال آثار هنرمندان به دبیرخانه این جشنواره تا چهاردهم فروردین خبر داد. به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سید محسن حسینی دبیر جشنواره آیینی – موسیقایی «ماهور» از تمدید مهلت ارسال آثار هنرمندان به دبیرخانه این جشنواره تا چهاردهم فروردین سال جاری خبر […]

دبیر جشنواره آیینی – موسیقایی «ماهور» از تمدید مهلت ارسال آثار هنرمندان به دبیرخانه این جشنواره تا چهاردهم فروردین خبر داد.

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سید محسن حسینی دبیر جشنواره آیینی – موسیقایی «ماهور» از تمدید مهلت ارسال آثار هنرمندان به دبیرخانه این جشنواره تا چهاردهم فروردین سال جاری خبر داد.

وی فزود: تاکنون بالغ بر ۲۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که با توجه به درخواست و استقبال علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره «ماهور»، مهلت دریافت آثار از سوی دبیرخانه این جشنواره تا روز دوشنبه ۱۴ فروردین تمدید شد.

حسینی ادامه داد: جشنواره «ماهور» نخستین مسابقه «سحرخوانی ایرانیان»، با هدف آشنایی و تقویت بخش مناجات‌خوانی در موسیقی مذهبی و آیینی در سه حوزه سحرخوانی، مناجات‌خوانی و نیایش در آئینه اقوام، طراحی شده است که هر شرکت‌کننده می‌تواند همزمان در هر سه حوزه شرکت کند.

دبیر جشنواره «ماهور» بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۲ به پرتال سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند و حداکثر ۳ اثر خود در هر حوزه را در قالب فایل صوتی mp۳ یا wave در این سامانه بارگذاری کنند. شرکت‌کنندگانی که از اشعار شاعران معاصر استفاده می‌کنند می‌بایست رضایت‌نامه شاعر را نیز در سامانه بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: همچنین علاقه‌مندانی که امکان دسترسی به سایت را ندارند می‌توانند آثار خود را در قالب لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره به آدرس میدان ولیعصر (عج)، بلوار کشاورز، نبش خیابان دائمی، پلاک ۱، طبقه ۹، دفتر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ارسال کنند.

دبیر نخستین جشنواره «ماهور» تصریح کرد: در راستای سهولت دسترسی مخاطبان، نمونه‌هایی از مناجات‌های تولید شده و ابیات و اشعار منتخب با محوریت مناجات‌خوانی و سحرخوانی در سایت جشنواره بارگذاری شده است.

حسینی در خصوص آیین اختتامیه این جشنواره گفت: پس از جمع آوری و داوری آثار، مراسم معرفی برگزیدگان ۱۷ فروردین سال ۱۴۰۲ همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود. جایزه نفرات اول تا سوم به ترتیب، ۱۰۰میلیون ریال برگزیده اول در هر بخش، ۷۰ میلیون ریال نفر دوم در هر بخش و ۵۰ میلیون ریال نفر سوم در هر بخش خواهد بود. همچنین قطعات برگزیده در قالب آلبومی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منتشر می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط:

فراخوان جشنواره سحرخوانی «ماهور» منتشر شد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه