رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 10 فروردین 1402 - 21:47
  • کد خبر : ۱۴۷۰۶
  • چاپ خبر : «بهار ایران» تا ۱۷ فروردین ادامه دارد

«بهار ایران» تا ۱۷ فروردین ادامه دارد

مصطفی زیبایی‌نژاد از اجرای جشن نوروزی رمضانی دهکده بهار ایران تا ۱۷ فروردین در هفت بوستان خبر داد و برنامه‌های مختلف آن را تشریح کرد. دهکده «بهار ایران» ویژه برنامه اداره کل فرهنگی شهرداری تهران است که به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در تعدادی از پارک‌های منتخب شهر تهران برگزار می‌شود و هر شب با اجرای برنامه‌های متنوع، […]

مصطفی زیبایی‌نژاد از اجرای جشن نوروزی رمضانی دهکده بهار ایران تا ۱۷ فروردین در هفت بوستان خبر داد و برنامه‌های مختلف آن را تشریح کرد.

دهکده «بهار ایران» ویژه برنامه اداره کل فرهنگی شهرداری تهران است که به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در تعدادی از پارک‌های منتخب شهر تهران برگزار می‌شود و هر شب با اجرای برنامه‌های متنوع، پذیرای عموم شهروندان تهرانی است.

مصطفی زیبایی‌نژاد مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران درباره برنامه‌های متنوع این جشن که در ۷ بوستان ملت، نهج البلاغه، آزادگان، ولایت، پلیس، لاله و حضرت ولیعصر عج شهرری برگزار می‌شود، توضیح داد: اداره کل فرهنگی شهرداری تهران، بوستان ملت را به عنوان پایگاه اصلی برای اجرای ویژه برنامه‌های جشن نوروز و ماه مبارک رمضان انتخاب کرد و با برپایی دهکده «بهار ایران»، ویژه برنامه‌های متعددی را در آنجا برگزار می‌کند. این بوستان از ابتدای ماه رمضان تا ۱۷ فروردین ماه پذیرای عموم مردم و شهروندان خواهد بود.

او درباره برنامه‌های اصلی در این جشن رمضانی نوروزی گفت: هر شب بیش از ۶ ساعت برنامه زنده در استیج بوستان ملت داریم. این برنامه‌ها از حوالی ساعت ۱۷:۳۰ آغاز شده و بخش اول آن با اجرای گروه سرود و تواشیح تا افطار ادامه دارد. در آستانه لحظات اذان مغرب، قرائت قرآن توسط قاریان ممتاز کشور به صورت زنده انجام می‌شود و به استقبال نماز جماعت و افطار می‌رویم. باید اشاره کنم محلی برای برپایی نماز جماعت درنظر گرفته شده و چایخانه نیز به توزیع افطاری ساده می‌پردازد. این چایخانه هر شب، از بیش از ۷ هزار نفر از شهروندان پذیرایی می‌کند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: پس از افطار، برنامه‌های استیج با اجرای گروه‌های موسیقی اقوام و بین‌الملل، مسابقه و سرگرمی، شعرخوانی، آیتم ویژه کودکان، نقالی، سخنرانی و … ادامه پیدا می‌کند. حجج الاسلام برمایی و شهاب مرادی به صورت یک شب در میان سخنرانی دارند. همچنین شعرخوانی توسط شاعران آیینی کشور بخش دیگری از برنامه‌های این استیج است. تاکنون شاعرانی نظیر سعید بیابانکی، هادی جانفدا و … در دهکده بهار ایران حضور پیدا کرده‌اند. علاوه براین، هر شب مراسم نورافشانی در بوستان ملت انجام می‌شود.

زیبایی نژاد درباره دعوت از گروه‌های موسیقی اقوام و بین‌الملل گفت: خوشحالیم که امسال هر شب میزبان یک گروه موسیقی محلی از اقوام مختلف کشورمان و یک گروه موسیقی بین‌المللی از کشورهای همسایه هستیم.‌ تاکنون گروه‌های موسیقی اقوام از لرستان، بوشهر، خراسان و … به دهکده «بهار ایران» مستقر در بوستان ملت آمده‌اند و همچنین پذیرای گروه‌هایی از کشورهای ترکمنستان، قزاقستان بوده‌ایم. این گروه‌ها با هماهنگی شهرداری منطقه ۳ و سفارتخانه‌ها به این جشن بزرگ آمده‌اند.

او ضمن تشریح مجموعه فعالیت‌های ورزشی که در بوستان ملت طراحی شده است، گفت: یکی از برنامه‌های پرطرفدار در دهکده بهار ایران، غرفه فعالیت‌های ورزشی است که آیتم‌های متنوعی را در دل خود جای داده است. «ساحل شنی بازی» ویژه کودکان است و در جزیره تفریحی نیز بخش‌های متنوعی نظیر قایق سواری، درشکه سواری، زیپ لاین، جامپینگ، فوتبال دستی، بازی‌های کامپیوتری، تیراندازی و … برای عموم مخاطبان درنظر گرفته شده است. باید اشاره کنم که استفاده شهروندان از همه این برنامه‌ها رایگان و آزاد است.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در بوستان ملت خبر داد و عنوان کرد: در خلال برنامه‌های دهکده، نمایشگاه گل و گیاه نیز در بوستان ملت برگزار می‌شود که یکی از بخش‌های پراستقبال برای مخاطبان به شمار می‌رود. گل‌های بهاری، رنگ‌آمیزی زیبایی به این بخش از دهکده بخشیده و پذیرای عموم شهروندان است. باید اشاره کنم که استیج برنامه نیز تزیین شده با فرشی از ۴ هزار گل بهاری است.

او اضافه کرد: در بخش دیگری از دهکده، دو غرفه برای دختران طراحی شده است؛‌ یکی از این غرفه‌ها ویژه عرضه محصولات عفاف و حجاب به دختران نوجوان است. همچنین در آن، جلسات آزاداندیشی و گپ و گفت درباره حجاب برگزار می‌شود. روبه‌روی این غرفه،‌ بخش دیگری برای دختر بچه‌ها طراحی شده تا لحظاتی همراه با بازی‌های کودکانه سرگرم شوند. البته در خلال این سرگرمی‌ها تلاش شده تا مباحث اخلاقی و دینی نیز به شیوه‌ای هنرمندانه به کودکان آموزش داده شود.

زیبایی نژاد در پایان درباره میزان استقبال مخاطبان از دهکده بهار ایران در بوستان ملت گفت: براساس برآوردهایی که داشتیم به صورت میانگین هر شب حدود ۹ تا ۱۰ هزار نفر در این دهکده جشن حضور پیدا کرده و از بخش‌های مختلف آن استفاده کردند. البته انتظار داریم تا پایان تعطیلات این عدد رشد نیز داشته باشد. دهکده «بهار ایران» تا ۱۷ فروردین در بوستان ملت برپاست و هر شب تا ساعت ۱۲ شب اجرای برنامه‌ها ادامه دارد.

منبع: صبا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه