رفتن به بالا
  • یکشنبه - 28 اسفند 1401 - 21:40
  • کد خبر : ۱۴۵۳۲
  • چاپ خبر : درگذشت پیشکسوت موسیقی قشقایی

درگذشت پیشکسوت موسیقی قشقایی

یکی ازهنرمندان پیشکسوت موسیقی قشقایی که از او به عنوان بهترین هنرمند عرصه کرنا نوازی یاد می کردند، بیست وهشتم اسفند ماه در سن ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفت. دامون شش بلوکی پژوهشگر موسیقی نواحی ضمن اعلام خبردرگذشت یکی از هنرمندان برجسته موسیقی نواحی ایران توضیح داد: متاسفانه استاد ابراهیم سلمانی زاده از […]

یکی ازهنرمندان پیشکسوت موسیقی قشقایی که از او به عنوان بهترین هنرمند عرصه کرنا نوازی یاد می کردند، بیست وهشتم اسفند ماه در سن ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

دامون شش بلوکی پژوهشگر موسیقی نواحی ضمن اعلام خبردرگذشت یکی از هنرمندان برجسته موسیقی نواحی ایران توضیح داد: متاسفانه استاد ابراهیم سلمانی زاده از هنرمندان به نام و شناخته شده موسیقی منطقه قشقایی که از او به عنوان یکی از بهترین کرنا نوازان کشورمان یاد می شود، روز بیست و هفتم به دلیل عوارض ناشی از سرطان در بیمارستان قائمیه شهرستان فیروزآباد دار فانی را وداع کرد.

وی افزود: استاد سلمانی زاده از جمله هنرمندان ارزنده و شاخص موسیقی نواحی ایران بود که طی سال های گذشته فعالیت های بسیار موثری را در حوزه کرنا نوازی انجام داد. به طوری که بسیاری از کارشناسان و هنرمندان فعال موسیقی نواحی از او به عنوان یکی از بهترین کرنا نوازان ایران یاد می کنند که در اجرای گونه های مختلف موسیقی قشقایی به ویژه حوزه شادیانه ها از مهارت ویژه ای برخوردار بود.

این پژوهشگر موسیقی نواحی ایران بیان کرد: توانمندی و قدرت مرحوم سلمانی زاده در حوزه کرنا نوازی به حدی بود که استاد محمدرضا درویشی از آهنگسازان و پژوهشگران ممتاز موسیقی اقوام ایران در تالیف و گردآوری دایره المعارف سازهای بادی مناطق ایران که بنده نیز افتخار همکاری در آن را دارم، به هنرمندی و قدرت این هنرمند استنادهای زیادی دارد که این امر نیز نشان از بزرگی این هنرمند فقید دارد.

شش بلوکی که چندی پیش به عنوان یکی از اعضای شورای علمی جشنواره موسیقی نواحی حضور داشت، در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در دوره اخیر جشنواره موسیقی نواحی ایران بنا بود که در قالبی ویژه نکوداشتی را برای این استاد ممتاز موسیقی داشته باشیم که متاسفانه به دلیل وخامت حال این هنرمند موفق به میزبانی نشدیم. البته استاد سلمانی در دوره های پیشین فستیوال موسیقی نواحی آینه دار و دیگر رویدادی مرتبط با موسیقی نواحی به اجرای برنامه های مختلفی پرداخته بود که هرکدام دربرگیرنده ارزش های فراوانی هستند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه