رفتن به بالا
  • جمعه - 19 اسفند 1401 - 17:50
  • کد خبر : ۱۴۳۳۰
  • چاپ خبر : فراخوان جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی تمدید شد

فراخوان جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی تمدید شد

فراخوان ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی از سری برنامه‌های بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی امام رضا (ع) تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ تمدید شد. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛ جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در ایران و جهان اسلام به عنوان یکی از بسترهای زلال […]

فراخوان ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی از سری برنامه‌های بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی امام رضا (ع) تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛ جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در ایران و جهان اسلام به عنوان یکی از بسترهای زلال و جاری آفرینش‌های فرهنگی و هنری، تمامی هنرمندان و فرهیختگان مشتاق آن آستان ملکوتی را به بیستمین «قرار عاشقی» فرا می‌خواند.

بر اساس این گزارش بنیاد بین‌المللی فرهنگی‌هنری امام رضا (ع) با مشارکت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به مناسبت دهه کرامت، ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی را برگزار می‌کند.

ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا علیه‌السلام و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای یکی از اهداف این جشنواره ملی است.

شناسایی، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت، بسط و ترویج هنرهای آوایی با محوریت فرهنگ رضوی و تعامل و تبادل هنری با اقوام ایرانی در نشر نواهای مذهبی از دیگر اهداف این جشنواره است.

مدح و منقبت امام رضا (ع)، مدح و منقبت حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی «شاهچراغ» (ع) و تحکیم وحدت اقوام ایرانی با محوریت مهربانی در سیره امام رضا (ع) از موضوعات این جشنواره ملی است.

این جشنواره در دو بخش رقابتی شامل آواهای رضوی مانند چاووشی‌خوانی، پیش‌خوانی تعزیه در حوزه‌های موسیقی نواحی مختلف ایران و موسیقی ردیف دستگاهی ایران و همچنین بخش‌های غیررقابتی و ویژه برگزار می‌شود.

موسیقی نواحی مختلف ایران، موسیقی ردیف دستگاهی، کرال و آکاپلا و بخش ملل از عناوین بخش غیررقابتی است.
در بخش ویژه، اجرای مراسم آیینی ویژه بانوان؛ در این بخش آواهای خاص بانوان نواحی مختلف ایران در بستر فرهنگ قومی مبتنی بر فرهنگ رضوی به صورت ویژه و صرفاً برای بانوان مدنظر است.

به تمام هنرمندانی که جهت اجرای برنامه در طول جشنواره از ایشان دعوت به عمل می‌آید مبلغ ۲۰ میلیون ریال به عنوان ورودی جشنواره اهدا خواهد شد.

اطلاع‌رسانی جشنواره از طریق تارنمای شمس توس به نشانی shamstoos.ir و فرایند ثبت‎نام و ارسال اثر از طریق پورتال portal.shamstoos.ir انجام می‌شود.

دبیرخانه این جشنواره در شیراز، چهار راه حافظیه، تالار حافظ،‌ طبقه دوم، دفتر انجمن موسیقی استان فارس واقع است.
سایت: shamstoos.ir، رایانامه: razavifestival.avn@gmail.com و شماره تلفن: ۳۲۲۸۰۷۹۱-۰۷۱ راه‌های ارتباطی با دبیرخانه این جشنواره است.

ششمین دوره از این جشنواره به میزبانی استان فارس برگزار می‌شود و آخرین مهلت ارسال آثار که پیش از این تا ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ اعلام شده بود تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:

فراخوان ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی منتشر شد

افتتاحیه بیستمین جشنواره امام رضا (ع) از شبکه یک پخش شد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه