رفتن به بالا
  • دوشنبه - 15 اسفند 1401 - 10:49
  • کد خبر : ۱۴۲۸۰
  • چاپ خبر : آیین اختتامیه دومین جشنواره نماهنگ فجر برگزار شد

آیین اختتامیه دومین جشنواره نماهنگ فجر برگزار شد

آیین اختتامیه دومین جشنواره نماهنگ فجر شب گذشته ۱۴ اسفند در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد. علیرضا قزوه در آیین پایانی دومین جشنواره نماهنگ فجر بیان کرد که حدود ۴۵۰ اثر درجه یک که قابلیت پخش در رسانه ملی را دارد نهایی شده است. آیین اختتامیه دومین جشنواره نماهنگ فجر شب گذشته ۱۴ اسفند در […]

آیین اختتامیه دومین جشنواره نماهنگ فجر شب گذشته ۱۴ اسفند در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

علیرضا قزوه در آیین پایانی دومین جشنواره نماهنگ فجر بیان کرد که حدود ۴۵۰ اثر درجه یک که قابلیت پخش در رسانه ملی را دارد نهایی شده است.

آیین اختتامیه دومین جشنواره نماهنگ فجر شب گذشته ۱۴ اسفند در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد. پیمان جبلی رییس صداوسیما و جمعی از مسئولان کشوری از مهمانان این مراسم بودند.

رییس دومین جشنواره ملی نماهنگ فجر با اشاره به مراحل مختلف این جشنواره که به همت دفتر شعر و موسیقی و سرود صداوسیما برگزار می شود از ارسال 1731 اثر به دبیرخانه این جشنواره گفت.

دکتر مجید مصلحی گفت: فراخوان این جشنواره و مهلت ارسال آثار از اول تا 25 بهمن ماه بود که پس از دریافت آثار، داوری در سه مرحله انجام شد. در مرحله اول بررسی اولیه آثار و فرایند تطبیقی که تیم داوری اولیه بر اساس چارچوب های اعلامی در فراخوان و همچنین بررسی محتوایی در حوزه شعر و موسیقی و تصویر  انجام گرفت. در مرحله دوم احراز تحقق معیارها، هدفمند بودن آثار، داستانی بودن و… مورد ارزیابی تخصصی‌تر قرار گرفت و نهایتا در مرحله آخر 80 اثر نهایی و پالایش شده مورد ارزیابی قرار گرفت.

علیرضا قزوه دبیر مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود صدا و سیما در این آیین در سخنانی بیان کرد: این دومین جشنواره است که بعد از چهار سال انجام می‌شود. اولین جشنواره سال ۹۷ برگزار شد و حالا با یک وقفه دومین جشنواره به اختتامیه رسید.

وی در توضیحاتی از آثار رسیده به جشنواره بیان کرد: امسال بیش از ۱۷۰۰ اثر به دبیرخانه رسید و دوستان در ۴۰۰ ساعت کار داوری و ارزیابی توانستند حدود ۴۵۰ اثر درجه یک که قابلیت پخش در رسانه ملی را دارد احصا کنند.

قزوه با اشاره به ظرفیت مادی و معنوی این آثار عنوان کرد: اگر می‌خواستیم این تعداد کار را بسازیم باید هزینه‌ای حدود ۵۰ برابر بودجه جشنواره می‌پرداختیم.

وی در پایان سخنانش به شهدای هسته‌ای اشاره کرد که خانواده‌هایشان در این مراسم حضور دارند و آرمیتا رضایی نژاد از جمله این مهمانان بود.

اخبار مرتبط:

معرفی مدیران ارکسترها و هماهنگی موسیقی و سرود رسانه ملی

چهره‌های سال هنر انقلاب در حوزه موسیقی و شعر معرفی شدند

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه