رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 10 اسفند 1401 - 10:44
  • کد خبر : ۱۴۲۳۹
  • چاپ خبر : برگزاری کنسرت داود آزاد به نفع زلزله‌زدگان شهر خوی در تبریز

برگزاری کنسرت داود آزاد به نفع زلزله‌زدگان شهر خوی در تبریز

کنسرت داود آزاد با همراهی گروه هامون به نفع زلزله‌زدگان شهر خوی در تبریز برگزار می‌شود. کنسرت داود آزاد با همراهی گروه هامون به سرپرستی و نوازندگی تار مازیار قره قوچ، جمعه ۱۹ اسفند ساعت ۲۱:۳۰ در تالار پتروشیمی تبریز اجرا خواهد شد. نوازندگان این کنسرت، امین عطایی (تنبک)، رسا خداویردیلو (کمانچه)، امید محرم‌زاده (نی)، هادی صالح‌زاده (دف) و مجتبی محمدزاده (تارباس) هستند و آهنگساز […]

کنسرت داود آزاد با همراهی گروه هامون به نفع زلزله‌زدگان شهر خوی در تبریز برگزار می‌شود.

کنسرت داود آزاد با همراهی گروه هامون به سرپرستی و نوازندگی تار مازیار قره قوچ، جمعه ۱۹ اسفند ساعت ۲۱:۳۰ در تالار پتروشیمی تبریز اجرا خواهد شد.

نوازندگان این کنسرت، امین عطایی (تنبک)، رسا خداویردیلو (کمانچه)، امید محرم‌زاده (نی)، هادی صالح‌زاده (دف) و مجتبی محمدزاده (تارباس) هستند و آهنگساز این کنسرت داود آزاد است.

قیمت بلیت کنسرت ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده و عواید آن به زلزله‌زدگان شهر خوی تعلق می‌گیرد.

داود آزاد خواننده موسیقی سنتی، آهنگساز و نوازنده سازهای تار، سه‌تار، عود، رباب، تنبور و دف متولد ۱۳۴۲ در ارومیه ‌است.

وی فراگیری ساز تار را از بیست سالگی به طور خودآموز آغاز کرد و از بهمن سال ۱۳۶۲ به صورت رسمی به تدریس تار و سه‌تار در تبریز پرداخت. آزاد از همان ابتدای فعالیت، همت خود را در جست و جو و تحقیق در آثار گذشتگان موسیقی از جمله تار بیگجه‌خانی، تار مرتضی نی داوود، تار آقا حسینقلی، سه تار سعید هرمزی، آواز طاهرزاده و آواز اقبال آذر گذاشت.

این هنرمند بیش از سیصد اجرا در کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی، هند و استرالیا داشته است.

 

آلبوهای «مکتب تار تبریز» یادواره بیگجه‌خانی،«آی ایشیقی» قطعات آذری با تار ایرانی، «در بهار امید» تصنیف‌نوازی سنتی، «به یاد هرمزی» یادواره سعید هرمزی، «دیوان شمس و باخ» و «مست از او»، «طرب»، «بی‌نشان»، «سفر»، «دست نشان» از تک‌آهنگ‌های آزاد است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه (هشتم بهمن) شهر خوی در آذربایجان غربی را لرزاند. طبق اولین گزارش‌ها، خسارت، مصدومان و به ویژه قدرت آن بیش از زمین لرزه ۲۸ دی، ۱۳ مهر امسال و حتی اسفند سال ۱۳۹۸ این منطقه بود.

زلزله هشتم بهمن شهر خوی، بیش از هزار مصدوم و سه نفر فوتی داشته است.

در پی این حادثه هنرمندانی از جمله رضا صادقی خواننده موسیقی پاپ ۲۵ بهمن کنسرتی را در قالب فراخوان «رنگ لبخند ٣» در تهران برای همدردی با مردم زلزله‌زده شهر خوی برگزار کرد و تمام عواید کنسرت برای تهیه ملزومات مردم دچار حادثه زلزله خوی هزینه شد.

همچنین سینا ذکایی فلوتیست و سرپرست ارکستر سازهای بادی تهران ۱۲ بهمن در مدرسه فیلمسازی و بازیگری هیلاج برای کمک به زلزله‌زدگان شهر خوی قطعاتی را اجرا کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:

کنسرت خیریه رضا صادقی برای زلزله زدگان خوی برگزار شد

رضا صادقی برای زلزله زدگان خوی کنسرت خیریه برگزار می کند

صادقی «شانس آخر» را به همیاران زلزله‌زدگان خوی تقدیم کرد

برگزاری کنسرت توسط پارسا خائف برای زلزله‌زدگان خوی

آمادگی «ماکان بند» برای برگزاری کنسرت رایگان در خوی

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه