رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 3 اسفند 1401 - 13:45
  • کد خبر : ۱۴۲۱۹
  • چاپ خبر : آنسامبل کنسرواتور سنت پترزبورگ در تالار وحدت به روی صحنه رفت

آنسامبل کنسرواتور سنت پترزبورگ در تالار وحدت به روی صحنه رفت

شامگاه سه‌شنبه ۲ اسفند ماه، آخرین اجراهای تالارهای وحدت، رودکی و همچنین سالن‌های کنسرت فرهنگسراهای نیاوران و ارسباران و مجموعه کوشک هنر که میزبان سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر بودند، به پایان رسید. به گزارش خبر آوا و به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، بخش پایانی موسیقی بین‌الملل جشنواره […]

شامگاه سه‌شنبه ۲ اسفند ماه، آخرین اجراهای تالارهای وحدت، رودکی و همچنین سالن‌های کنسرت فرهنگسراهای نیاوران و ارسباران و مجموعه کوشک هنر که میزبان سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر بودند، به پایان رسید.

به گزارش خبر آوا و به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، بخش پایانی موسیقی بین‌الملل جشنواره به اجرای آنسامبل کنسرواتوار سنت پترزبورگ اختصاص داشت که در سانس نخست تالاروحدت و در ساعت 18:30 به اجرا درآمد. اجرایی که با هنرنمایی ۵ نوازنده از کشور روسیه یعنی ایوجنیا کلوتسووا (Evgeniya klevtsova) مدیر هنری و ویلون اول، ناتالی گرینیوک (natalia grinjuk) ویلون دوم، الکسی آندریف (alexey Andreev ) ویولا ، ناتالیا نکورومنایا (natalia neskoromnaia ) ویلونسل و لیا چیرسکوف (llia chirskov ) پیانو روی صحنه رفت.

بخش اول این اجرای روس‌ها به آثاری از آهنگساز و نوازنده ایتالیایی آرکانجلو کورلی اختصاص داشت. در پارت دوم نیز کنسرتوی گروسو. اپوس ۶ شماره ۲ در گام فا ماژور اجرا شد. کنسرتو گروسو یا کنچـِرتو گروسو، فرمی از موسیقی باروک است که در آن زمان به وجود آمده‌است.

در بخش دیگری از این برنامه آثاری از آنتونیو ویوالدی به اجرا درآمد که شامل «کنسرتوی الهامات هارمونیک شماره ۸ برای دو ویلن، استرینگ(زهی) و باس کونتینو آر وی۵۲۲ در گام لا مینور(اپوس ۳( ۱.آلگرو، ۲.لارگتو اسپیریتوزو و  ۳.آلگرو بودند.

سولیستهای این اجرا نیز ایوجنیا کلوتسووا (نوازنده ویلن)، ناتالی گرینیوک (نوازنده ویلن) بودند که دقایقی روی صحنه هنرنمایی کردند . بخش دیگر این اجرا اختصاص داشت به آثار آرکانجلو کورلی آهنگساز و نوازنده ویولن ایتالیایی که شامل کنسرتوی گروسو اپوس ۶ شماره ۴ در گام مینور ،آداجو، آلگرو، آداجو، ویواجه، آلگرو بود.

در نهایت سولو کرسکوف اجرا شد که شامل آستور پیاتزولا بود. تانگوی موسیقی اوبلیویژن از فیلم سینمایی «هنری چهارم» با تنظیمی از دیمیتری وارلاس از دیگر بخش‌های این اجرا بود و در ادامه لیبرتانگو اثر پیاتزولا اجرا شد.

لیا چیرسکوف (نوازنده پیانو) ضمن ابراز رضایت و خشنودی از این اجرا بیان داشت: «مخاطبین در سالن بسیار خوب بودند و موسیقی را دوست داشتند و باید بگویم فرهنگ مردم ایران خیلی خوب است و به آن علاقمندم.»

او در ادامه درباره شناختش از موسیقی ایرانی گفت: «همانطور که معماری ایرانی قدیمی و کهن است موسیقی آن نیز برای من حسی کهن و ارزشمند دارد.»

این نوازنده پیانو در ادامه به موسیقی مذهبی اشاره کرد و بیان داشت:   «بالاکیرف یکی از آهنگسازان روسی است و سالها قبل موسیقی برای مسلمانان نوشته بود که موجب شد با گوش دادن به این اثر با موسیقی آنها بیشتر آشنا شوم.»

او درباره شناختش از موزیسین‌های ایرانی گفت: «قبل از آنکه در این فستیوال شرکت کنم، مطالعه‌ای از فستیوال‌های گذشته ایران داشتم و متوجه شدم موزیسین‌های ایرانی بسیار عالی هستند‌ و موسیقی در این منطقه رشد بسیار خوبی داشته است.»

او در ادامه درباره انتخاب قطعات گفت: «با توجه به اینکه موسیقی اروپایی، مورد علاقه‌ی تقریبا همه مردم دنیا است، بنا به احساسی که داشتم، بر این نظر بودم موسیقی اروپایی و موسیقی سنتی برای ایرانی‌ها هم جذاب است و به همین دلیل این قطعات را برای اجرای این برنامه انتخاب کردم و امیدوارم مورد سلیقه و پسند مخاطبان قرارگرفته  باشد و از شنیدن آن لذت برده باشند.»

اخبار مرتبط:

جزئیات مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر اعلام شد

اعلام برنامه های سومین روز سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

گزارش تصویری اولین روز از سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

گزارش تصویری دومین روز از سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

قطار جشنواره موسیقی فجر با ارکستر موسیقی ملی به راه افتاد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه