رفتن به بالا
  • شنبه - 29 بهمن 1401 - 12:52
  • کد خبر : ۱۴۰۵۰
  • چاپ خبر : ساز و آواز بانوان لر در فرهنگسرای نیاوران کوک شد

ساز و آواز بانوان لر در فرهنگسرای نیاوران کوک شد

اجرای کنسرت موسیقی گروه بانوان «هنا» به سرپرستی نوش‌آفرین کشوری از شهرستان خرم‌آباد استان لرستان دومین بخش از برنامه موسیقایی فرهنگسرای نیاوران در شب نخست جشنواره فجر بود. به گزارش خبرآوا و به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، گروه موسیقی «هنا» با کمانچه‌نوازی نوش‌آفرین کشوری، تنبک نوازی فاطمه حسنوند و […]

اجرای کنسرت موسیقی گروه بانوان «هنا» به سرپرستی نوش‌آفرین کشوری از شهرستان خرم‌آباد استان لرستان دومین بخش از برنامه موسیقایی فرهنگسرای نیاوران در شب نخست جشنواره فجر بود.

به گزارش خبرآوا و به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، گروه موسیقی «هنا» با کمانچه‌نوازی نوش‌آفرین کشوری، تنبک نوازی فاطمه حسنوند و خوانندگی صبا بیرانوند راس ساعت مقرر کار خود را آغاز کردند .

نوش آفرین کشوری سرپرست گروه «هنا» با بیان اینکه حدود 5 سال است که گروه بانوان را تشکیل داده است، گفت: «هنا» به زبان لری به معنای صدا است. ما تاکنون اجراهای زیادی ویژه بانوان و همین‌طور اجراهای گروهی در شهر خرم‌آباد استان لرستان داشته‌ایم.

او ادامه داد: اولین باری است که در بخش محلی و با قطعات محلی استان لرستان در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر شرکت کردیم. اجرای ما به دو بخش و در دستگاه‌های ماهور و اصفهان تقسیم می‌شود.

این هنرمند لرستانی با اشاره به اینکه موسیقی شغل ماست و نمی‌توانیم آن را تعطیل کنیم، گفت: تمام مردم در شغل‌های مختلف در حال ادامه فعالیتشان هستند.

کشوری در پایان گفت: مردم موسیقی را دوست دارند و ما تلاش می‌کنیم تا آنها شاد باشند و در مقابل نیز از آنها انرژی مثبت دریافت کنیم.

فاطمه حسنوند (نوازنده تنبک گروه موسیقی هنا) نیز در تایید سخنان سرپرست این گروه عنوان کرد: من به این اعتقاد دارم که اگر هدفی داریم باید آن را دنبال کنیم. شاید عزیزانی هستند که تمایلی به حضور و شرکت در جشنواره ندارند، این انتخاب قابل احترام است. در مقابل ما نیز برای رسیدن به هدفی که داریم در این رویداد هنری شرکت کردیم.»

اخبار مرتبط:

اجرای زیبای سرنا و دهل در موسیقی لرستان

تار و تاریخ به کاروانسرای چِمِشک در لرستان رفت

ساز و آواز بانوان لر در فرهنگسرای نیاوران کوک شد

«دایه دایه وقت جنگه» در فهرست میراث ناملموس ثبت شد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه