رفتن به بالا
  • جمعه - 28 بهمن 1401 - 16:26
  • کد خبر : ۱۳۹۹۴
  • چاپ خبر : اعلام برنامه های بخش پژوهش سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

اعلام برنامه های بخش پژوهش سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

برنامه نشست‌های بخش پژوهش سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر به دبیری دکتر محسن رفیعی و به میزبانی رادیو گفتگو منتشر شد. به گزارش خبرآوا و به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، قرار است این نشست‌های پژوهشی به مدت پنج روز، به صورت زنده از رادیو گفتگو پخش شود و […]

برنامه نشست‌های بخش پژوهش سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر به دبیری دکتر محسن رفیعی و به میزبانی رادیو گفتگو منتشر شد.
به گزارش خبرآوا و به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، قرار است این نشست‌های پژوهشی به مدت پنج روز، به صورت زنده از رادیو گفتگو پخش شود و هنرمندان موسیقی و کارشناسان درباره موضوعات مختلف این حوزه به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.
اولین روز از این نشست‌ها جمعه بیست و هشتم بهمن‌ماه از ساعت ۱۸ تا ۱۹ با حضور دکتر محسن رفیعی، دبیر این بخش به موضوع «تطبیق تحلیلی ادوار تاریخی در موسیقی ایران بعد از اسلام» برگزار خواهد شد.
روز شنبه بیست ‌و نهم بهمن‌ماه از ساعت ۲۰ تا ۲۱ با حضور سیدعلیرضا میرعلی نقی، تاریخ پیدایش و انحلال ارکسترها در 43سال گذشته از ۱۳۵۸ تا ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
یکشنبه، سی بهمن ماه نیز از ساعت ۲۰ تا ۲۱ دکتر مهدی امین فروغی به ارتباط آئین‌های مذهبی با موسیقی خواهد پرداخت.
همچنین، دوشنبه، یک اسفندماه از ساعت ۲۰ تا ۲۱ با حضور آبتین جاوید بن‌پایه‌ها و پایانه‌ها در موسیقی شرق(چالش‌ها در تعارف و کتگوری‌های هنری و خود گم‌کردگی) مطرح و مورد گفتگو قرار خواهد گرفت.آخرین جلسه از این سری نشست‌های پژوهشی با
با حضور محسن شریفیان نیز روز سه شنبه، دوم اسفندماه از ساعت ۲۰ تا ۲۱ با موضوع کمبودها و ضرورت‌های پژوهش در موسیقی استان‌های کرانه‌های خلیج فارس برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط:

حضور 2126 هنرمند روی صحنه جشنواره موسیقی فجر

پخش«دانگ»ویژه سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از رادیو نمایش

جدول اجراهای سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه