رفتن به بالا
  • سه شنبه - 25 بهمن 1401 - 12:40
  • کد خبر : ۱۳۹۳۳
  • چاپ خبر : کنسرت وحدت نغمگی اقوام در تالار رودکی برگزار شد

کنسرت وحدت نغمگی اقوام در تالار رودکی برگزار شد

 کنسرت ارکستر «سازینه» با حضور استادان برجسته مناطق مختلف ایران و با موضوع وحدت نغمگی اقوام برگزار شد. به گزارش خبرآوا و به نقل از انجمن موسیقی ایران، تازه‌ترین کنسرت ارکستر «سازینه» به سرپرستی پیمان بزرگ‌نیا با حضور استادان برجسته مناطق مختلف ایران و با موضوع وحدت نغمگی اقوام توسط این انجمن در تالار رودکی برگزار […]

 کنسرت ارکستر «سازینه» با حضور استادان برجسته مناطق مختلف ایران و با موضوع وحدت نغمگی اقوام برگزار شد.

به گزارش خبرآوا و به نقل از انجمن موسیقی ایران، تازه‌ترین کنسرت ارکستر «سازینه» به سرپرستی پیمان بزرگ‌نیا با حضور استادان برجسته مناطق مختلف ایران و با موضوع وحدت نغمگی اقوام توسط این انجمن در تالار رودکی برگزار شد.

این کنسرت با حضور هنرمندانی از اقوام مناطقی مانند گیلان، مازندران، آذربایجان، بختیاری، کردستان، بلوچستان، ترکمن، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان و اعراب ایران به مناسبت دهه مبارک فجر شامگاه دوشنبه ۲۴ بهمن از ساعت ۱۹ به‌ روی صحنه رفت.

کنسرت «سازینه» با مقدمه‌ای از سُرنانوازی آغاز و قطعات «غربتی و حیران حیرانه» و «حیران نازه و لیلو» به زبان‌های گیلانی و کردی اجرا شد. در ادامه نوبت به اجرای قطعه «مدلاسیون سیت بیارم»، «تیبه جان و تی مله سنگ تراشون» رسید و «بلال جونکی و دی گلمی»، «حیدر بابا» به ترتیب از مناطق لرستان، مازندران، بختیاری و بویراحمدی اجرا شدند.

هنرمندان این کنسرت که وحدت نغمگی اقوام را یک صدا اجرا می‌کردند، در ادامه قطعاتی از مناطق خراسان، بلوچستان، ترکمن و جنوب ایران را نواختند و در نهایت اجرای خود را با قطعه «فرزند ایران» به پایان رساندند.

اخبار مرتبط:

کنسرت مهدی مدرس در فرهنگسرای بهمن برگزار می شود

اولین کنسرت زانکو با استقبال مردم و هوادارانش برگزار شد

آیا قیمت بلیت کنسرت «زانکو» ۶۵۰ هزارتومان است؟

قیمت گذاری بلیت ۶۵۰ هزار تومانی برای کنسرت زانکو

کنسرت امید جهان در تالار وحدت برگزار شد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه