رفتن به بالا
  • یکشنبه - 16 بهمن 1401 - 10:42
  • کد خبر : ۱۳۸۴۹
  • چاپ خبر : جشنواره موسیقی استان؛ فرصتی طلایی برای موسیقی آشیقی

جشنواره موسیقی استان؛ فرصتی طلایی برای موسیقی آشیقی

رئیس انجمن موسیقی استان زنجان گفت: اگر امروز ترکی صحبت می‌کنیم به واسطه زحماتی است که موسیقی‌دانان فرهنگ ناملموس می‌کشند. کمال خسروی درباره برگزاری جشنواره موسیقی فجر در استان زنجان، اظهار کرد: طبق بخشنامه ابلاغی از تهران، همزمان با برگزاری جشنواره موسیقی فجر در تهران، استان‌ها هم می‌توانند در بخش گروه‌نوازی، جشنواره موسیقی را اجرا […]

رئیس انجمن موسیقی استان زنجان گفت: اگر امروز ترکی صحبت می‌کنیم به واسطه زحماتی است که موسیقی‌دانان فرهنگ ناملموس می‌کشند.

کمال خسروی درباره برگزاری جشنواره موسیقی فجر در استان زنجان، اظهار کرد: طبق بخشنامه ابلاغی از تهران، همزمان با برگزاری جشنواره موسیقی فجر در تهران، استان‌ها هم می‌توانند در بخش گروه‌نوازی، جشنواره موسیقی را اجرا کنند که جشنواره امسال در استان زنجان با رویکرد موسیقی مقامی زنجان و موسیقی آذری برگزار می‌شود.

رئیس انجمن موسیقی استان زنجان با اشاره به زمان برگزاری جشنواره افزود: جشنواره موسیقی استان از ۲۸ بهمن‌ماه الی ۳ اسفندماه برگزار خواهد شد که در زنجان از روز شنبه تا سه‌شنبه ده گروه آشیقی اجرا خواهند داشت.

این مسئول تصریح کرد: گروه‌های آشیقی از سراسر استان در فرهنگسرای امام خمینی (ره) از ساعت ۴ تا ۶ بعد از ظهر در دو سانس اجرا خواهند داشت و ورود و مشاهده اجراها بدون دریافت هزینه‌ای برای عموم مردم آزاد است.

خسروی با بیان اینکه تاکنون به این وسعت موسیقی آشیقی در موقعیت رسمی نبوده و این جشنواره موقعیت خوبی برای ارائه کارهای هنرمندان است و اگر به صورت مداوم باشد یک فرهنگی به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اگر امروز ترکی صحبت می‌کنیم و مخصوص دیار خودمان است به واسطه زحماتی است که موسیقی‌دانان فرهنگ ناملموس می‌کشند و موسیقی مقامی، داستان‌ها، افسانه‌ها و شعرها را حفظ می‌کنند.

منبع: ایسنا

منطقه ارسباران خاستگاه هنر موسیقی عاشیقی است

«روایت‌های عاشیقی» نشست‌ تخصصی با حضور احد ملکی

پایان تولید آلبوم موسیقی«ایپک یولو ناغیللاری» در ارومیه

قطعه «غیرت مولکو» در آذربایجان شرقی تولید شد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه