رفتن به بالا
  • سه شنبه - 11 بهمن 1401 - 10:26
  • کد خبر : ۱۳۸۱۰
  • چاپ خبر : مجموعه فرهنگی عباس‌آباد میزبان جشنواره موسیقی فجر

مجموعه فرهنگی عباس‌آباد میزبان جشنواره موسیقی فجر

 مدیرعامل مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد از میزبانی فیلم و موسیقی جشنواره فجر در این مجموعه خبر داد. سید محمدحسین حجازی روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: ظرفیت‌های خوبی در مجموعه عباس‌آباد فراهم شده که با توافقات انجام شده قرار شد بخشی از فیلم و موسیقی فجر در سالن‌های مجموعه عباس آباد نمایش و اجرا […]

 مدیرعامل مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد از میزبانی فیلم و موسیقی جشنواره فجر در این مجموعه خبر داد.

سید محمدحسین حجازی روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: ظرفیت‌های خوبی در مجموعه عباس‌آباد فراهم شده که با توافقات انجام شده قرار شد بخشی از فیلم و موسیقی فجر در سالن‌های مجموعه عباس آباد نمایش و اجرا شود.

وی درباره کمبود پارکینگ در این مجموعه، اظهار داشت: به‌زودی عملیات ساخت بزرگترین پارکینگ تهران و شاید کشور با ظرفیت سه هزار خودرو با اعتبار بیش از یک هزار میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

حجازی ادامه داد: تلاش داریم این پارکینگ را تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسانیم تا مشکل کمبود پارکینگ در مجموعه عباس‌آباد برطرف شود.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با بیان اینکه در این منطقه فرهنگی و گردشگری، فضا برای مناسبت‌های خاص و برگزاری همایش و نشست‌ها وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه رویکرد شهرداری تهران تبیین مفهوم هویت خانواده ایرانی است، این امکان در اراضی عباس آباد برای تحقق هویت خانواده ایرانی- اسلامی وجود دارد.

وی با بیان اینکه زمستان داغ، خانه پدری و کنسرت خیابانی بخشی از برنامه‌های اراضی عباس آباد در دهه مبارک فجر است افزود: در حوزه گردشگری طبق توافق، قرار است سازمان میراث فرهنگی تهران در اراضی عباس آباد خدمات ارائه دهد که بخشی از این فعالیت‌ها در رابطه با هفته‌های فرهنگی استان‌های مختلف کشور است.

حجازی با بیان اینکه بر اساس توافق بعدی اراضی عباس آباد فعالیت خود را به عنوان منطقه نمونه گردشگری انجام می‌دهد، اظهارداشت: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد عضو اتحادیه جهانی گردشگری است و قرار است برنامه‌های فاخر در بعد بین‌المللی در حوزه گردشگری انجام دهد.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با اشاره به سه تعطیلی پی در پی در روزهای شنبه گفت: از هفته جاری به مدت یک ماه برنامه‌ای با عنوان زمستان داغ در حوزه مردم از موسیقی سنتی تا صنایع دستی و عرضه خوراکی‌های گرم زمستانی در خیابان هنر اراضی عباس‌آباد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به مدت چهار سال است که بازار پروانه که در روزهای جمعه در منطقه ۱۲ برگزار می شد، در همین روز در اراضی عباس‌آباد برگزار می‌شود و اساتید صنایع دستی در این جمعه بازار حضور دارند.

حجازی اضافه کرد: قرار است خیابان هنر در اراضی عباس‌آباد با برنامه «زمستان داغ» پررونق شود و در کنار این برنامه کنسرت‌های خیابانی نیز برگزار می‌شود.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با بیان اینکه اجرای کنسرت خیابانی چند سالی است که در اراضی عباس‌آباد برگزار می‌شود، تاکید کرد: سال گذشته نیز کنسرت خیابانی توسط محمد معتمدی در این منطقه برگزار شد همچنین بازی‌های خانگی و خانوادگی در قالب این برنامه که به مناسبت دهه فجر است نیز در رینگ گردشگری بوستان آب و آتش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد سعی کرده تا به فاخر بودن برنامه‌های خود تاکید کند، افزود: بر همین اساس غرفه‌های برپا شده در فضایی خاص و آرام برگزار می شود.

حجازی ادامه داد: برنامه های دهه فجر امسال متفاوت است و با توجه به شرایط کشور اصرار داریم برنامه‌ها را به سمت مردمی‌شدن ببریم همچنین به مناسبت میلاد امام علی(ع) برنامه‌های دهه فجر با عنوان «خانه پدری» ارائه می‌شود؛ در خانه شعر و ادبیات نیز یک رویداد ادبی در دهه فجر برگزار می شود.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با اشاره به حضور این منطقه در فضای مجازی تاکید کرد: ویدئویی با عنوان «بانو» با همکاری مرکز ارتباطات اسلامی به زبان انگلیسی با هدف جلب توجه جهانی به زودی ارائه می‌شود.

حجازی با اشاره به اینکه دعوت از شهروندان این مناطق با مدیریت ستاد گردشگری شهر تهران و همکاری مناطق انجام می شود، یادآور شد: برگزاری کنسرت های خیابانی با  عنوان هفته فرهنگی اقوام نیز کار دیگری است که با همکاری ستاد گردشگری شهر تهران اجرا می شود.

وی تاکید کرد: امسال نیز به مناسبت ۲۲ بهمن مراسم آتش بازی ویژه‌ای که در طول چهار دهه اخیر در شهر تهران و کشور اجرا نشده، در اراضی عباس آباد اجرا می‌شود.

حجازی گفت: برنامه موزیک ویدئو دیگری با عنوان «تا پای جان» به عنوان یک موزیک ویدئو امروزی توسط دختران نوجوان با موضوع امید به آینده برگزار می شود تا نقدی بر نگاه جهان نسبت به ایران باشد.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با اشاره به برگزاری تورهای گردشگری رایگان ویژه ایام دهه فجر برای مناطق محروم شهر تهران با عنوان «صاحبان اصلی انقلاب»، افزود: تور گردشگری مناطق محروم بعد از ۲۲ بهمن بعد از یک وقفه کوتاه جهت بررسی دوباره در عید نوروز نیز برگزار می شود.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با بیان اینکه بر اساس سند بالادستی برنامه توسعه چهارم با ایجاد باغ هنر باید برنامه های منطقه عباس آباد در بعد بین المللی برگزار شود افزود: اکنون بخشی از جشنواره های بین‌المللی فیلم و موسیقی فجر در اراضی برگزار می‌شود و هدف این است تا از امکانات و ظرفیت اراضی در این دو هنر استفاده بهینه شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه