رفتن به بالا
  • سه شنبه - 27 دی 1401 - 12:34
  • کد خبر : ۱۳۶۳۶
  • چاپ خبر : منطقه ارسباران خاستگاه هنر موسیقی عاشیقی است

منطقه ارسباران خاستگاه هنر موسیقی عاشیقی است

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: منطقه ارسباران خاستگاه هنر موسیقی عاشیقی است و باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از هنرمندان حمایت جدی داشته باشد. احمد محرم‌زاده در سی‌ و ششمین گردهمایی عاشیقلار در شهرستان اهر با گلایه از نگاه‌های کم‌لطف به هنرمندان اهری اظهار داشت: پیش از این […]

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: منطقه ارسباران خاستگاه هنر موسیقی عاشیقی است و باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از هنرمندان حمایت جدی داشته باشد.

احمد محرم‌زاده در سی‌ و ششمین گردهمایی عاشیقلار در شهرستان اهر با گلایه از نگاه‌های کم‌لطف به هنرمندان اهری اظهار داشت: پیش از این به هنرمندان اهری از سوی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی نگاه فرزند ناتنی داشتند. این در حالی است که اعطای نشان درجه یک هنری به استاد ولی عبدی حاصل نگاه منفعلانه بود.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منطقه ارسباران خاستگاه هنر موسیقی عاشیقی است، افزود: منطقه‌ ارسباران هنرمندان با استعداد و افتخارآمیزی دارد که جشنواره‌هایی همچون تئاتر کوتاه را پایه‌گذاری و اجرا می‌کنند. البته از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران را به‌ صورت بین‌المللی نیز گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی به بنده و فرماندار اهر قول داد تا جشنواره عاشیقلار را به‌ صورت بین‌المللی در شهرستان اهر برگزار کنند. قرار شد اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان طرح این جشنواره را آماده کند.

محرم‌ زاده بر لزوم حمایت از هنرمندان شهرستان اهر تاکید کرد و گفت: هنرمندان اهری با توانایی و هنر در اختیارشان، همواره مایه سربلندی و سرافرازی شهرستان اهر و منطقه ارسباران بوده‌اند. از این‌رو حمایت از هنرمندان را وظیفه اخلاقی خودمان می‌دانیم.

او خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌ شرقی خاطرنشان کرد: از آقای بلاغی انتظار داریم تا کم‌لطفی گذشته نسبت به شهرستان‌های اهر و هریس را جبران کند. این در حالی است که هنرمندان اهری از تبعیض‌ها گلایه کرده‌ و می‌کنند.

گفتنی است، نشان درجه یک هنری از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اولین‌بار در منطقه‌ ارسباران به ولی عبدی از پیشکسوتان عرصه موسیقی عاشیقی اهداء شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط:

«روایت‌های عاشیقی» نشست‌ تخصصی با حضور احد ملکی

قطعه «غیرت مولکو» در آذربایجان شرقی تولید شد

لزوم توجه بیشتر صدا و سیما به موسیقی نواحی

برگزاری نشست بررسی موسیقی تاجیکستان و آذربایجان

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه