رفتن به بالا
  • یکشنبه - 11 دی 1401 - 09:46
  • کد خبر : ۱۳۵۲۵
  • چاپ خبر : رونمایی از آلبوم «زار» محسن نفر در حوزه هنری برگزار شد

رونمایی از آلبوم «زار» محسن نفر در حوزه هنری برگزار شد

نشست خبری آلبوم «زار» جدیدترین اثر تک‌نوازی استاد «محسن نفر» در حوزه هنری رونمایی شد. به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، نشست خبری اثر تک‌نوازی محسن نفر که در قالب آلبوم «زار» منتشر شده در حوزه هنری برگزار شد. محسن نفر زادهٔ ۱۳۳۹ است. در سال ۱۳۵۰ به هنرستان عالی […]

نشست خبری آلبوم «زار» جدیدترین اثر تک‌نوازی استاد «محسن نفر» در حوزه هنری رونمایی شد.
به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، نشست خبری اثر تک‌نوازی محسن نفر که در قالب آلبوم «زار» منتشر شده در حوزه هنری برگزار شد.

محسن نفر زادهٔ ۱۳۳۹ است. در سال ۱۳۵۰ به هنرستان عالی موسیقی ملی ایران راه یافت. در سال ۱۳۵۵ بنا به پیشنهاد محمود کریمی و دعوت رئیس وقت مرکز حفظ و اشاعه موسیقی (داریوش صفوت) جهت تدریس تار و سه تار وارد مرکز شده و از محضر اساتیدی همچون یوسف فروتن و سعید هرمزی و نیز عبدالله دوامی و محمود کریمی بهره‌مند شد.
در سال ۱۳۵۷ با رتبه اول از هنرستان عالی ملی موسیقی فارغ التحصیل و با شرکت در آزمون ورودی گروه موسیقی و اخذ رتبه اول وارد دانشکده هنرهای زیبا گردید.

او فلسفه غرب و الهیات را تا مقطع کارشناسی و فلسفه اسلامی را تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد البته تحصیلات او در رشته فلسفه غرب تا مقطع دکترا پیش رفت.

وی آهنگ‌ساز، ردیف‌دان، پژوهش‌گر، مدرس موسیقی (تئوری و ساز) و نوازنده تار و سه تار ایران است و سابقه همکاری با حسام الدین سراج را دارد. او آهنگساز و نوازنده تار در آلبوم‌های وصل مستان، شمس الضحی، باغ ارغوان، یاد یار و فکر نو، یاس، خاکستری، آبی است. وی همچنین آهنگسازی چند فیلم را بر عهده داشته‌است.

وی از سال ۱۳۶۰ و با تاسیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی (حوزه اندیشه و هنر اسلامی) وارد این مجموعه شد.

موسیقی فیلم مرگ دیگری به کارگردانی محمدرضا هنرمند، فیلم هودج به کارگردانی مجید مجیدی، فیلم معبر به کارگردانی بهزاد بهزادپور، فیلم گورکن به کارگردانی محمدرضا هنرمند، فیلم بلمی به سوی ساحل به کارگردانی رسول ملاقلی پور و فیلم روزنه به کارگردانی جمال شورجه از آثار وی در آهنگسازی فیلم است.

این هنرمند به موازات خط سیر اصلی اهدافش در موسیقی، فعالیت‌های جسته گریخته زیادی داشته که از جمله آن برگزاری کنسرت با شهرام ناظری در داخل و خارج کشور است. وی همچنین در سال ۱۳۸۵ «گروه موسیقی غوغا» را تشکیل داد و با همان گروه کنسرت‌هایی در داخل و خارج از کشور اجرا کرد. تازه‌ترین اثر او، آلبوم «زار» است که نشست خبری و مراسم رونمایی از آن در حوزه هنری برگزار شد.

خبرآوا / م. معیاریان

اخبار مرتبط:

رونمایی و بازنشر دو آلبوم به مناسبت اربعین حسینی

آلبوم موسیقی «تیغ و ترانه» رونمایی شد

رونمایی از آلبوم «در عشق زنده باید»

آلبوم «ردیف هفت دستگاه موسیقی ایرانی» رونمایی شد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه