رفتن به بالا
  • شنبه - 10 دی 1401 - 13:37
  • کد خبر : ۱۳۵۱۵
  • چاپ خبر : آرشیو محتوایی «حاج قاسم» در اختیار عموم مردم قرار می گیرد

آرشیو محتوایی «حاج قاسم» در اختیار عموم مردم قرار می گیرد

سازمان هنری رسانه‌ای اوج، آرشیو محتوایی «حاج قاسم» را در اختیار مردم و هنرمندان قرار می‌دهد. به گزارش خبرآوا، سازمان هنری رسانه‌ای اوج در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، آرشیو محتوایی این سازمان را درباره شهدای مقاومت به صورت رایگان در اختیار تمام هنرمندان، نهادها و گروه‌های مردمی سراسر کشور قرار می‌دهد. آرشیو […]

سازمان هنری رسانه‌ای اوج، آرشیو محتوایی «حاج قاسم» را در اختیار مردم و هنرمندان قرار می‌دهد.

به گزارش خبرآوا، سازمان هنری رسانه‌ای اوج در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، آرشیو محتوایی این سازمان را درباره شهدای مقاومت به صورت رایگان در اختیار تمام هنرمندان، نهادها و گروه‌های مردمی سراسر کشور قرار می‌دهد.

آرشیو مذکور شامل تصاویر و راش‌های آیین تشییع پیکر شهدای مقاومت، نماهنگ‌ها، پوسترها و عکس‌های مرتبط با سرداران شهید از جمله محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج است. این آرشیو به صورت رایگان در اختیار هنرمندان، فیلمسازان، مستندسازان، گرافیست‌ها و نهادهای مردمی و سازمانی گذاشته خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دسترسی به آرشیو آثار می‌توانند با شماره ۰۹۳۶۶۶۷۱۷۰۳ تماس بگیرند.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۳۵ در کرمان چشم به جهان گشود. پس از انقلاب اسلامی ایران، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و هم‌زمان با شروع جنگ ایران و عراق، چند گردان را در کرمان آموزش داده و به جبهه‌ها فرستاد.

وی در دوره‌ای فرماندهی سپاه آذربایجان غربی را بر عهده داشت. شهید حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۶۰ با حکم فرمانده وقت سپاه پاسداران، به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله منصوب شد. وی در جنگ عراق علیه ایران، از فرماندهان عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۴ و کربلای ۵ بود.

سردار پس از پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ ش، به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی ایران هدایت می‌شدند. او تا قبل از انتصاب به فرماندهی سپاه قدس، با باندهای قاچاق مواد مخدر در مرزهای ایران و افغانستان می‌جنگید.

او در بهمن سال ۱۳۸۹ از سوی آیت الله خامنه‌ای، فرمانده کل قوای نظامی ایران درجه سرلشکری را دریافت کرد و در سال ۱۳۷۹ از سوی رهبر معظم انقلاب به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد.

وی از فرماندهان مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه بود و در نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب اسلامی در ۳۰ آبان ۱۳۹۶ پایان داعش را اعلام کرد و از برافراشته شدن پرچم سوریه در البوکمال از شهرهای سوریه در نزدیکی مرز عراق خبر داد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله آمریکایی به دو خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی در این حمله هدف قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

خبرآوا / م. معیاریان

اخبار مرتبط:

برگزاری همنوایی گروه‌های سرود برای حاج قاسم

مهلت ارسال آثار به رویداد سرود «روایت سرباز» تمدید شد

برگزاری نشست خبری رویداد ملی هنری «جان فدا»

گروههای نامزد جایزه هنری سرود «روایت سرباز» انتخاب شدند

انتشار نماهنگ «دنیا دلتنگ است» برای پاسداشت شهید سلیمانی

تقدیم دو اجرای جشنواره موسیقی فجر به شهید قاسم سلیمانی

وزیر ارشاد در دیدار با مجید انتظامی از ساخت اثر درباره شهید قاسم سلیمانی گفت

انتشار نماهنگ «سحرِ تماشا» برای سالگرد شهادت سردار دلها

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه