رفتن به بالا
  • یکشنبه - 4 دی 1401 - 15:20
  • کد خبر : ۱۳۴۶۴
  • چاپ خبر : بیشتر کارها سفارشی شده است
لوریس چکناوریان:

بیشتر کارها سفارشی شده است

لوریس چکناواریان، آهنگساز و رهبر ارکستر درباره وضعیت موسیقی در این روزها و ساخت آثار ماندگار توضیح داد. لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر درباره کارهای جدید خود اظهار کرد: مشغول آهنگسازی هستم و بیشتر وقت خود را صرف نوشتن می کنم و معتقدم زمانی که می خواهیم، اثری بسازیم باید تمام زمان خود را […]

لوریس چکناواریان، آهنگساز و رهبر ارکستر درباره وضعیت موسیقی در این روزها و ساخت آثار ماندگار توضیح داد.

لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر درباره کارهای جدید خود اظهار کرد: مشغول آهنگسازی هستم و بیشتر وقت خود را صرف نوشتن می کنم و معتقدم زمانی که می خواهیم، اثری بسازیم باید تمام زمان خود را بگذاریم تا بهترین اثر ارایه شود در نتیجه این روزها زمان خود را صرف نوشتن و ساختن اثر می کنم.

این آهنگساز درباره وضعیت آهنگسازی بیان کرد: امروزه نسبت به سال های قبل، آهنگسازان زمان کمی برای ساخت اثر می گذارند و به همین دلیل است که آثار کمتر ماندگار می شود.

وی افزود: متاسفانه بیشتر کارها سفارشی شده است و به همین دلیل است که آهنگسازان برای ساخت اثر زمان نمی گذارند. هنرمند باید با اثر خود ارتباط برقرار کند و برای ساخت باید وارد دنیای آن هنر شود.

این هنرمند در ادامه تاکید کرد: خیلی مواقع اگر می خواهیم اثری ماندگار شود باید ماه‌ها و یا سال ها کار کنیم. آثار برتر دنیا هم به همین شکل ماندگار شده است و آهنگسازان بزرگ دنیا سالیان سال به آن اثر فکر کرده اند و شاید از ساخت چندین اثر منصرف شده اند و بعد در نهایت یک اثر خارق العاده ساخته اند که اکنون ارکسترهای بزرگ دنیا آن را اجرا می کنند.

چکناواریان در پایان خاطرنشان کرد: هنرمندان جوان باید عجله در ساخت اثر را کنار بگذارند و تنها از این طریق امکان پذیر است که بتوانند آثار مناسبی ارایه دهند.

منبع: صبا

اخبار مرتبط:

لوریس چکناواریان این روزها چگونه است؟

همکاری لوریس چکناواریان و صدرنوری در یک پروژه هنری جهانی

«۸۰ سال لوریس چکناوریان» با «مرثیه ای برای قتل عام» کلید خورد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه