رفتن به بالا
  • یکشنبه - 4 دی 1401 - 11:24
  • کد خبر : ۱۳۴۵۵
  • چاپ خبر : کنسرت کودکان و نوجوانان سندرم‌ داون، اوتیسم و روشندل

کنسرت کودکان و نوجوانان سندرم‌ داون، اوتیسم و روشندل

کنسرت موسیقی کودکان و نوجوانان سندروم‌ داون، اوتیسم و روشندل با حضور ۲۶ شرکت‌کننده در کنسرواتوار موسیقی تهران برگزار شد. کنسرت کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه عصر جمعه (دوم دی) در کنسرواتوار موسیقی تهران برگزار شد. یازده نفر از کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این کنسرت دارای اختلالات اوتیسم، سیزده نفر سندروم داون […]

کنسرت موسیقی کودکان و نوجوانان سندروم‌ داون، اوتیسم و روشندل با حضور ۲۶ شرکت‌کننده در کنسرواتوار موسیقی تهران برگزار شد.

کنسرت کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه عصر جمعه (دوم دی) در کنسرواتوار موسیقی تهران برگزار شد. یازده نفر از کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این کنسرت دارای اختلالات اوتیسم، سیزده نفر سندروم داون و ۲ نفر روشندل بودند.

در این کنسرت که به دعوت بهزاد معافی رئیس کنسرواتوار موسیقی تهران در سالن همایش‌های این مجموعه برگزار شد قطعاتی همچون بهار دلنشین، شکار آهو، پدرخوانده و ملودی باخ توسط این کودکان با ساز پیانو اجرا شد.

رئیس کنسرواتوار موسیقی تهران ضمن ابراز خرسندی از حضور این کودکان اظهارداشت: امروز در کنسرواتوار تهران شاهد اجراهای زیبایی از سوی کودکان و نوجوانانی با نیازهای ویژه بودیم. کسانی که با نواختن هر نت موسیقی امیدی تازه و نوری در چشمان مادران و خانواده‌هایشان ‌پدیدار می‌گشت.

معافی گفت: به عنوان رئیس کنسرواتوار تهران و موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند ضمن دفاع از گسترش چنین دوره‌هایی حتی در سطح آموزش عالی، از مربیان و برگزارکنندگان چنین جشنواره‌ها و کنسرت‌هایی تشکر می‌کنم.

وی افزود: افراد با نیازهای ویژه در صورت داشتن دیپلم متوسطه می‌توانند در دوره‌های کنسرواتواری نیز شرکت کنند و گواهینامه‌های مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری را دریافت کنند.

رئیس کنسرواتوار موسیقی تهران بیان کرد: هدف از تمامی این دوره‌ها علاوه بر مهیا کردن زمینه‌های حضور افراد با نیازهای ویژه در محیط کنسرواتواری همراه با سایر دانش‌پذیران و هنرجویان این است که آنان از تمامی ظرفیت اساتید ویژه خودشان و سایر اساتید دوره‌های کنسرواتواری نیز بهره‌مند شوند. همچنین سایر افراد نیز می‌توانند در دوره‌های کوتاه مدت و تک درس گروهی و یا تک نفره این کنسرواتوار شرکت کنند.

آیلین آگاهی مدرس موسیقی این کودکان نیز در این برنامه اظهار داشت: هدف از برگزاری کنسرت این بود که نشان داده شود، کودکان دارای اختلالاتی نظیر اوتیسم با سایر افراد جامعه تفاوتی ندارند و آنان قادر هستند مانند سایر افراد در فعالیت‌هایی نظیر موسیقی حضور فعال و موفقی داشته باشند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از دعوت و حمایت رئیس کنسرواتوار موسیقی تهران برای اجرای کنسرت و بهتر دیده شدن این کودکان گفت: اگر افراد جامعه به واژه‌های اوتیسم و سندروم دان نگاه خاصی نداشته باشند و طرز تفکر و نگاه خود را تغییر دهند، موفقیت این افراد بیشتر و بیشتر خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه