رفتن به بالا
  • یکشنبه - 27 آذر 1401 - 14:18
  • کد خبر : ۱۳۳۳۴
  • چاپ خبر : انتشار فراخوان سی‌ و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

انتشار فراخوان سی‌ و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

فراخوان بخش رقابتی و غیررقابتی سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد. به گزارش خبرآوا و به نقل از پایگاه جشنواره موسیقی فجر، با برگزاری دو جلسه شورای سیاست‌گذاری و دعوت از بهزاد عبدی برای دبیری این جشنواره، شورای سیاست‌گذاری جشنواره موسیقی فجر، فراخوان بخش رقابتی و غیررقابتی سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر را منتشر کرد. شورای […]

فراخوان بخش رقابتی و غیررقابتی سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد.

به گزارش خبرآوا و به نقل از پایگاه جشنواره موسیقی فجر، با برگزاری دو جلسه شورای سیاست‌گذاری و دعوت از بهزاد عبدی برای دبیری این جشنواره، شورای سیاست‌گذاری جشنواره موسیقی فجر، فراخوان بخش رقابتی و غیررقابتی سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر را منتشر کرد.

شورای سیاست‌گذاری جشنواره موسیقی فجر طی دو جلسه به ارزیابی بخش‌های مختلف جشنواره‌ در چند دوره اخیر پرداخت و با بررسی گزینه‌های موجود برای دبیری سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر از جناب آقای بهزاد عبدی برای مسئولیت دبیری این‌دوره دعوت کرد.

همچنین فراخوان بخش رقابتی سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر به‌صورت باکلام و بی‌کلام در بخش‌های موسیقی (دستگاهی، نواحی، کلاسیک غربی، تلفیقی، پاپ، معاصر و ارکسترال ایران، کودک) و ناشر برگزیده، بهترین کتاب موسیقی و جایزه ویژه گروه‌نوازی منتشر شد.

فراخوان بخش رقابتی سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر براساس آیین‌نامه جشنواره با هدف معرفی و تقدیر از آثار برگزیده اهالی موسیقی ایران، اعتلای هنر موسیقی و ارتقای سلیقه شنیداری مخاطبان تهیه و تنظیم شده است. همچنین صیانت از هویت ملی مبتنی بر آموزه‌های آیینی و ایرانی، تقویت و حمایت از هنر خلاق و هم‌چنین شناسایی، تبیین چهارچوب‌ها و استانداردهای کیفی گونه‌های مختلف موسیقی از اهداف آن است.

باتوجه به برگزاری جلسات کارشناسی متعدد در کنار جلسات شورای سیاست‌گذاری، جایزه ویژه گروه‌نوازی و بهترین کتاب موسیقی در زیرمجموعه‌های مختلف نیز در این دوره پیش بینی شده است که متقاضیان با مراجعه به متن فراخوان از جزییات آن مطلع خواهند شد.

صاحبان آثار می‌توانند آلبوم‌های صوتی و کتاب‌های موسیقی که دارای مجوز از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای رسمی بوده و در بازه زمانی ۱ مهر ۱۴۰۰ تا ۱ مهر ۱۴۰۱ (برای آلبوم‌های صوتی فیزیکی و دیجیتالی) و کتابهای موسیقی از فروردین ۱۳۹۰ تا ۱ مهر ۱۴۰۱ منتشر شده است، بر اساس اعلام فراخوان و با مراجعه به سایت جشنواره مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

در خصوص فراخوان بخش غیر رقابتی سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، گروه‌ها و هنرمندان فعال در عرصه اجرای صحنه‌ای از ۱۴ آبان تا ۱۷ دی ماه امسال فرصت دارند بر اساس شرایط جشنواره در سایت به نشانی www.fajrmusicfestival.com ثبت نام یا به‌صورت حضوری آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

هیات انتخاب آثار و گروه‌های جشنواره با انتشار این فراخوان از کلیه گروه‌ها و هنرمندان فعال موسیقی در عرصه اجرای صحنه‌ای دعوت می‌کند در صورت تمایل با مطالعه دقیق فراخوان و ارسال آثار و مدارک خود در برگزاری و هرچه پربارتر شدن این رویداد هنری مشارکت کنند.

فراخوان بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر (جایزه باربد) را از اینجا و فراخوان بخش غیررقابتی را می توانید از اینجا مشاهده نمایید.

خبرآوا / م. معیاریان

اخبار مرتبط:

اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی فجر معرفی شدند

معرفی برگزیدگان «جایزه باربد» جشنواره موسیقی فجر

جدول بخش پژوهش سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه