رفتن به بالا
  • دوشنبه - 14 آذر 1401 - 13:17
  • کد خبر : ۱۳۲۳۵
  • چاپ خبر : سیدهومن شاهی برای انیمیشن لوپتو می خواند

سیدهومن شاهی برای انیمیشن لوپتو می خواند

انیمیشن لوپتو همچنان با استقبال تماشاگران سینما در اکران انجام شده مواجه است. این انیمیشن که محصول مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری است، در راستای سیاست مرکززدایی و در جهت توجه به جوانان مستعد انیمیشن در شهرستان‌ها با موسسه فرهنگی هنری فراسوی ابعاد در کرمان تهیه شده است. انیمیشن […]

انیمیشن لوپتو همچنان با استقبال تماشاگران سینما در اکران انجام شده مواجه است.

این انیمیشن که محصول مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری است، در راستای سیاست مرکززدایی و در جهت توجه به جوانان مستعد انیمیشن در شهرستان‌ها با موسسه فرهنگی هنری فراسوی ابعاد در کرمان تهیه شده است.

انیمیشن لوپتو به کارگردانی عباس عسکری و تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی محصول سال ۱۳۹۵ در ژانر موزیکال، خانوادگی و کودکانه است. سازندگان، این انیمیشن را با هدف شادی‌آفرینی برای کودکان و خانواده‌های ایرانی و با شعار «شادی ساختنی‌ است» همزمان با فرارسیدن روز دانش‌آموز راهی سینماها کردند.

همزمان با آغاز اکران سینمایی انیمیشن تیزر رسمی این اثر نیز رونمایی شد. ساخت این تیزر برعهده امید میرزایی بوده است.

این انیمیشن قرار بود در نوروز سال ۱۳۹۹ اکران شود، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا با یک وقفه طولانی روبرو شد و اکنون سرانجام پس از گذشت نزدیک به دو سال از آبان ۱۴۰۱ اکران آن آغاز شده است.

ناگفته نماند این انیمیشن اولین محصول مرکز انیمیشن سوره است. این انیمیشن با تکنیک سه بعدی در استودیوی فراسوی ابعاد توسط هنرمندان کرمانی تولید شده است.

در این انیمیشن از همکاری صداپیشگان و گویندگان مجربی از جمله زنده‌یاد حسین عرفانیان، اکبر منانی، جواد پزشکیان، شوکت حجت، تورج نصر، حسن کاخی، رضا آفتابی، شایان شامبیاتی، نازنین یاری، اردشیر منظم، ابراهیم شفیعی، امیر حکیمی، شهرداد بانکی و هنرمندان دیگر استفاده شده است.

خواننده ترانه های این انیمیشن سینمایی، سیدهومن شاهی است که قطعه هایی برای بخش‌های میانی و تیتراژ این پروژه اجرا کرده است.

هومن شاهی متولد 1368 است و با نام گامنو و حضور در کلیپ ها و نماهنگ های دیگر شناخته شده است، با همکاری با برنامه تلویزیونی خندوانه در تلویزیون مطرح شد. او قطعاتی همچون «بخند خندوانه»، «خلیج فارس»، «بکوب، پا، دست» و… را برای برنامه «خندوانه» به کارگردانی رامبد جوان اجرا کرد و پس از آن با خواندن تیتراژ مسابقه «خانه ما»، «کودک شو» و حضور در سریال «گلشیفته» به شهرت بیشتر رسید.

انیمیشن لوپتو به ماجراهای یک آسایشگاه می پردازد که با آموختن ساخت اسباب بازی بیمارانش را درمان می کند. این آسایشگاه در کشمکشی تعطیل می شود و فرشته‌ای که به آدمهای ناامید، امید می‌بخشد، تصمیم می گیرد که به صاحب افسرده آسایشگاه کمک کند.

بعد از گذشت یک‌ ماه از اکران لوپتو، این انیمیشن، در آخر هفته گذشته پرفروش‌ترین روزهای خود را تجربه کرده است. اتفاقی که در شرایط عادی در هفته دوم اکران رخ می‌دهد. تاکنون با جذب بیش از ۲۵۰ هزار مخاطب توانسته است از مرز فروش ۶.۵ میلیارد تومان عبور کند.

خبرآوا / م. معیاریان

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه