رفتن به بالا
  • دوشنبه - 30 آبان 1401 - 11:32
  • کد خبر : ۱۳۱۶۷
  • چاپ خبر : اجرای Stars and Stripes Forever در جشنواره ترنم فتح

اجرای Stars and Stripes Forever در جشنواره ترنم فتح

یگان موسیقی دانشگاه علوم انتظامی امین، در پنجمین جشنواره ترنم فتح که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، مارشی شاد از سوزا نواختند تا در این روزها شادی را به قلب مخاطبان خود بیاورند. مارش یا رزم آهنگ نوعی موسیقی ضربی و قوی است که توسط ارکسترهای نظامی نواخته می‌شود و جان فیلیپ سوزا […]

یگان موسیقی دانشگاه علوم انتظامی امین، در پنجمین جشنواره ترنم فتح که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، مارشی شاد از سوزا نواختند تا در این روزها شادی را به قلب مخاطبان خود بیاورند.

مارش یا رزم آهنگ نوعی موسیقی ضربی و قوی است که توسط ارکسترهای نظامی نواخته می‌شود و جان فیلیپ سوزا موسیقیدان مشهور، با عنوان پادشاه مارش شناخته می‌شود.

این ارکستر نظامی یک موزیک میهن پرستانه ایرانی و موزیک «stars and stripes forever» (درجه‌های نظامی برای همیشه) اثر مشهور سوزا (John Philip Sousa) را اجرا کرد. این آهنگ‌ها توسط ارکسترهای مشهور نظامی نواخته می‌شود.

جشنواره ترنم فتح هر سال با شرکت ارکسترهای نظامی نیروهای انتظامی و نظامی برگزار می‌شود. مهدی شهسواری نوازنده ۲۴ ساله گفت بعد از ورود به این دانشگاه با توجه به علاقه‌اش وارد یگان موسیقی شده و ساز ترومبون، نوعی ساز بادی برنجی، را برای نواختن انتخاب کرده است.

این جوان یزدی که یکی از ۳۵ عضو این ارکستر نظامی است گفت با ادامه تحصیل در رشته موسیقی در کنار تجربیات نوازندگی و ارکسترال خود می‌تواند مدارج بالاتری را نیز کسب کند.

اجرای این گروه که یکی از بهترین اجراهای این جشنواره بود، مورد توجه داوران نیز قرار گرفت.

حسین میرزایی، یکی از داوران این جشنواره که خود نوازنده باتجربه فرنچ هورن و عضو ارکستر تهران است از اهمیت موسیقی نظامی گفت و تایید کرد در کنار نظم و آیین‌های نظامی که بر اجرای ارکسترال تاثیر مثبت دارد، آموزش‌های موسیقی نیز بر کیفیت نوازندگی این گروه‌ها تاثیرگذار است. گروه‌های باکیفیتی در بخش نظامی کشور عزیزمان فعالیت می‌کنند که توانایی رقابت با دیگر ارکسترهای نظامی جهان را دارند.

می توانید این اجرا را مشاهده نمایید:

منبع: همشهری آنلاین

اخبار مرتبط:

کوله‌بار خاطرات یک مارش نظامی

وقتی برای دفاع از وطن «ساز»ها به یاری «تفنگ‌»ها رفتند

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه