رفتن به بالا
  • شنبه - 28 آبان 1401 - 10:58
  • کد خبر : ۱۳۱۵۴
  • چاپ خبر : اجرای زیبای سرنا و دهل در موسیقی لرستان

اجرای زیبای سرنا و دهل در موسیقی لرستان

سرپرست گروه موسیقی لرستان گفت: هنرمندان مختلف میهن با لهجه ها و سازهای مختلف، یکپارچگی جمهوری اسلامی ایران را فریاد می زنند. علیرضا سپهوند سرپرست گروه موسیقی لرستان در حاشیه پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران بیان کرد: موسیقی مقامی ایران باید با پژوهش‌های مختلف برای علاقه مندان معرفی و ریشه‌های اصیل آن شناسانده شود. سرپرست […]

سرپرست گروه موسیقی لرستان گفت: هنرمندان مختلف میهن با لهجه ها و سازهای مختلف، یکپارچگی جمهوری اسلامی ایران را فریاد می زنند.

علیرضا سپهوند سرپرست گروه موسیقی لرستان در حاشیه پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران بیان کرد: موسیقی مقامی ایران باید با پژوهش‌های مختلف برای علاقه مندان معرفی و ریشه‌های اصیل آن شناسانده شود.

سرپرست گروه موسیقی لرستان افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی بار دیگر ثابت می‌کند که اقوام اصیل ایرانی هیچگاه به دنبال جدایی و تجزیه طلبی نبوده و نیستند. اقوام ایرانی حتی اگر مشکل و دغدغه‌ای داشته باشند، شرایط فعلی کشور را مناسب طرح برخی مباحث نمی‌دانند و آب در آسیب دشمن نخواهند ریخت.

سپهوند بیان کرد: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار داریم تا به موسیقی محلی و اقوام نگاه ویژه ای داشته باشند. چون در برخی حوزه‌های موسیقی مانند پژوهش اتفاقات مطلوبی رخ نداده است.

وی گفت: هرچند برخی از جوانان به دنبال شنیدن موسیقی‌های به اصطلاح باکلاس هستند، اما به راحتی می‌توانیم با معرفی دقیق و صحیح موسیقی نواحی ذائقه جوانان این مرز و بوم را به سوی موسیقی اقوام و نواحی هدایت کنیم.

گروه موسیقی لرستان در این جشنواره به اجرای موسیقی پرداخت. این موسیقی با توجه به تنوع ریتم، در هر جا و هر نقطه‌ای از کشور اجرا بشود، یا صاحب طرفداران بسیاری است یا صاحب طرفداران بسیاری خواهد شد.

در این اجرا که با نوازندگی دهل، کمانچه لری، سرنا لری و تنبک برگزار شد، چند قطعه برای حاضران به اجرا گذاشته شد که با ابراز احساسات تماشاگران و استقبال آنها مواجه شد.

اجرای استادانه نوازنده سرنا و کمانچه، در لحظاتی از این اجرا، شورانگیز و وجدآورنده بود. همراهی موثر ساز دهل که همواره بخشی از موسیقی باستانی لرستان است و همچنین ضرب های تنبک که رنگ آمیزی جذابی در بخش کوبه ای ایجاد کرده بود، به سرنا و کمانچه کمک بسیاری در ارائه بهتر صدا کرد.

سپهوند در این برنامه، به عنوان خواننده اصلی ظاهر شد و با صدای شفافش توانایی های حنجره اش را به نمایش گذاشت. او که پیشتر خود را به عنوان آهنگساز در جامعه موسیقی کشور معرفی کرده و اثری از او به نام «دل من می گرید» نیز توسط همایون شجریان به اجرا درآمده است، با تنبک و آواز خود، در این اجرا چند قطعه ای را اجرا کرد و شور مخاطبان را برانگیخت.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه