رفتن به بالا
  • شنبه - 30 مهر 1401 - 10:14
  • کد خبر : ۱۲۹۶۷
  • چاپ خبر : با افتخار می گویم من یک ایرانی ترکمن هستم
مسعود مفیدی:

با افتخار می گویم من یک ایرانی ترکمن هستم

مسعود مفیدی، خواننده جوان ترکمن با حضور در رادیو درباره معرفی بیشتر آثارش، علاقه‌اش به موسیقی‌های شاد سنتی و همچنین فرهنگ مردم ترکمن گفت. به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «صباهنگ» عنوان برنامه موسیقی محوری است که با بخش‌های مختلف «موسیقی فیلم، آشنایی با بزرگان موسیقی، گزارش، پخش ترانه و […]

مسعود مفیدی، خواننده جوان ترکمن با حضور در رادیو درباره معرفی بیشتر آثارش، علاقه‌اش به موسیقی‌های شاد سنتی و همچنین فرهنگ مردم ترکمن گفت.

به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «صباهنگ» عنوان برنامه موسیقی محوری است که با بخش‌های مختلف «موسیقی فیلم، آشنایی با بزرگان موسیقی، گزارش، پخش ترانه و گفتگو با مهمان ویژه» به روی آنتن رادیو صبا می‌رود.

مسعود مفیدی درباره فعالیتش در حوزه موسیقی گفت: در موسیقی وارد رشته آهنگ سازی و تنظیم کنندگی شده‌ام. با آشنایی با موسیقی‌های مختلف تصمیم گرفتم با موسیقی فرهنگ مردم ترکمن را معرفی کنم و با همین هدف معمولا ترانه‌ها را به فارسی هم خوانده‌ام و فایل‌های تصویری را با زیرنویس فارسی منتشر کرده‌ام.

این خواننده ترکمنی با معرفی ترانه «آلارن برومن» درباره یکی از رسوم زیبای ترکمن در جشن ازدواج توضیح داد.

او درباره اینکه چرا همیشه در کارهایش موسیقی‌های شاد را انتخاب می‌کند، خاطرنشان کرد: من شخصا آدم شادی هستم و معتقدم زمانی که می‌توانم مردم را شاد کنم چرا غمگین بخوانم؟

خواننده ترکمنی با معرفی ترانه «این منم ترکمن» درباره اصالت ترکمنی خود توضیح داد: احساس می‌کنم چون در تهران زندگی می‌کنم، مردم مرا به عنوان یک ترکمن نمی‌شناسند. این ترانه را خواندم تا با افتخار به همه بگویم من یک ایرانی ترکمن هستم.

در پایان، مفیدی با دکلمه فارسی این ترانه را به شنوندگان رادیو صبا تقدیم کرد.

برنامه «صباهنگ» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه با اجرای فریبا باقری و تهیه کنندگی رضا عزتی پخش می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت رادیو صبا و بخش «بگو مگو» شنونده این گفتگو باشند.

 

منبع: رادیو صبا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه