رفتن به بالا
  • سه شنبه - 5 مهر 1401 - 12:46
  • کد خبر : ۱۲۸۱۳
  • چاپ خبر : برنامه «هفت آوا» به موسیقی نواحی می پردازد

برنامه «هفت آوا» به موسیقی نواحی می پردازد

تهیه‌کننده برنامه موسیقایی «هفت آوا» درباره این برنامه خبر داد که در ادامه رویکرد حمایت و پرداخت به موسیقی نواحی در آن حفظ خواهد شد. محمود محمودی تهیه‌کننده برنامه «هفت آوا» که مدتی است از شبکه شما به شبکه نسیم کوچ کرده است درباره تغییرات در این برنامه بیان کرد: برنامه «هفت ترانه» همزمان با […]

تهیه‌کننده برنامه موسیقایی «هفت آوا» درباره این برنامه خبر داد که در ادامه رویکرد حمایت و پرداخت به موسیقی نواحی در آن حفظ خواهد شد.

محمود محمودی تهیه‌کننده برنامه «هفت آوا» که مدتی است از شبکه شما به شبکه نسیم کوچ کرده است درباره تغییرات در این برنامه بیان کرد: برنامه «هفت ترانه» همزمان با محرم و صفر به شبکه نسیم آمد و به همین دلیل نامش به «هفت آوا» تغییر کرد. رویکرد هم این بود که در مناسبت‌های مختلف مثل تاسوعا و عاشورا نغمات محلی مرتبط پخش شد.

وی ادامه داد: هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی نواحی نیز قطعات نواحی مختلف را بررسی می‌کرد. درواقع نخ تسبیح ما در این برنامه عاشورا و محرم و صفر بود چراکه ما با محور این مناسبت‌ها در هر گوشه‌ای از ایران نواهای خاص خود را داریم.

محمودی یادآور شد: هوشنگ جاوید به این می‌پرداخت که به طور مثال در قطعه آذری چه سازی و چه موسیقی‌ای درباره عاشورا دارند، چه کسانی به عنوان آهنگساز یا نوازنده در این حوزه مشهورتر هستند. او در سه قسمت به این مسائل پرداخت. این اتفاق خیلی مورد استقبال واقع شد و بازخوردهای خوبی گرفتیم.

محمودی که تهیه‌کنندگی «ساعت ۲۵» را هم به عهده داشته است توضیح داد: در «ساعت ۲۵» هم قبلا چنین کاری را انجام داده‌ایم موسیقی پخش می‌کردیم و بعد با کارشناس درباره نوع موسیقی‌ها، خواننده، آهنگساز و… گفتگو می‌شد. هر یک از آثار به نوعی معرفی می‌شد و فقط قصد پر کردن آنتن را نداشتیم.

وی ادامه داد: در همین برنامه هوشنگ جاوید در حوزه مسائل مختلفی گفتگو کرد. مثلا این روزها درباره موسیقی هنجارشکن صحبت می‌شود و او به این پرداخت که چرا باید موسیقی گوش دهیم؟ یا موسیقی هنجارشکن و ناهنجار چگونه موسیقی‌ای است.

تهیه‌کننده «هفت آوا» درباره تغییرات برنامه متناسب با شبکه نسیم عنوان کرد: ما جلسات مستمری با احمد لنگرودی مدیر گروه تولید شبکه نسیم داشته‌ایم و فکر کردیم این برنامه باید پوست اندازی داشته باشد که در حال طراحی آن هستیم. بنا داریم برای پنجشنبه و جمعه‌ها هم ویژه برنامه داشته باشیم. قدم به قدم اتفاقات را طراحی می‌کنیم تا برنامه قامت شبکه نسیم را به خود بگیرد. برای دو ویژه برنامه آخر هفته که داریم احتمالا مجری دیگری هم اجرا خواهد کرد.

وی همچنین خبر داد: از ربیع‌الاول به نام «هفت ترانه» بازمی گردیم. روال مسابقه و نظرسنجی هم در برنامه می‌ماند. همچنین سعی داریم موسیقی محلی را حفظ کنیم، خوانندگان استان‌ها را دعوت می‌کنیم تا اجرای زنده داشته باشند.

محمودی در پایان درباره جشنواره نوترانه که اقبال زیادی در شبکه شما پیدا کرد نیز گفت: آرزو داریم که جشنواره نو ترانه هم ادامه پیدا کند که از دغدغه‌های اقای لنگرودی هم بود.

 

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه