رفتن به بالا
  • سه شنبه - 15 شهریور 1401 - 13:50
  • کد خبر : ۱۲۶۶۷
  • چاپ خبر : حمایت ارشاد از اجرای آثار فاخر در حوزه هنر دینی

حمایت ارشاد از اجرای آثار فاخر در حوزه هنر دینی

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد شامگاه گذشته دوشنبه پس از تماشای موسیقی نمایش «علمدار» گفت: حمایت از نگرش‌ها و برنامه‌های همسو با علایق هویتی مردم یکی از رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ در دوره جدید است و وزارت فرهنگ از اجرای آثار فاخر هنر دینی حمایت ویژه خواهد کرد. به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی […]

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد شامگاه گذشته دوشنبه پس از تماشای موسیقی نمایش «علمدار» گفت: حمایت از نگرش‌ها و برنامه‌های همسو با علایق هویتی مردم یکی از رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ در دوره جدید است و وزارت فرهنگ از اجرای آثار فاخر هنر دینی حمایت ویژه خواهد کرد.

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، شامگاه دوشنبه چهاردهم شهریورماه به همراه خانواده خود به تماشای نمایش‌موسیقی «علمدار» در تالار وحدت نشست. در حاشیه این اجرا به اهمیت برگزاری چنین برنامه های فرهنگی و هنری در کشور اشاره کرد و گفت: در سالهای اخیر به خاطر همه‌گیری کرونا، بسیاری از برنامه‌های فرهنگی هنری تعطیل شده بود اما موفقیت اخیر در عبور از بحران کرونا در ایران، فرصت بهره‌مندی مردم از چنین اجراهایی را فراهم کرده است.

اسماعیلی با تقدیر از عوامل نمایش موسیقی علمدار به خصوص پرویز پرستویی به عنوان روایتگر این اثر دینی گفت: اجرای این کار فاخر در ماه صفر که ماه حزن و اندوه آل الله است، نشانه همراهی عملی هنرمندان کشور با علایق دینی و مذهبی مردم است.

وی تاکید کرد: سیاست اصلی ما در وزارت فرهنگ حمایت از چنین نگرش و اجرای برنامه‌هایی از این دست است و امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سوی بنیاد رودکی، در روزها و ماه‌های آینده، تداوم اجراهای همسو با علایق هویتی و تاریخی مردم ایران را شاهد باشیم.

وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش‌های دولت مردمی برای تامین زیرساخت‌های فرهنگی در سراسر کشور گفت: در ماه‌های اخیر چند مجموعه مهم از تالارهای مرکزی در استان‌ها افتتاح شد و چندین تالار مرکزی در نوبت افتتاح قرار دارند که این مجموعه‌ها از فناوری‌های روزآمد برای اجرای تئاتر و نمایش فیلم بهره می‌برند.

وی تصریح کرد: امکان اجرای چنین طرح‌هایی با فوریت و سرعت قابل قبول طی یکسال اخیر در نقاط مختلف کشور فراهم شده است که این مسئله نشان دهنده تحقق عدالت فرهنگی به عنوان شعار دولت انقلابی است.

موسیقی‌نمایش عاشورایی «علمدار» با همراهی ارکستر سمفونیک تهران در ایّام منتهی به اربعین حسینی (ع) در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

علمدار، روایت دلاوری و وفاداری حضرت ابوالفضل العباس (ع) در ۱۱ پرده نمایشی به روایتگری پرویز پرستویی، به همت بنیاد رودکی و با همکاری مؤسسه فرهنگی «خادمین علی ابن ابیطالب (ع)» از ۱۴ تا ۱۸ شهریور اجرا می‌شود.

ارکستر سمفونیک تهران را در این اجرا بردیا کیارس رهبری می‌کند که با همراهی گروه آوازی، آهنگسازی پوریا خادم و آواز پوریا اخواص همراه است.

بلیت‌های موسیقی نمایش «علمدار»، به صورت همت عالی فروخته می‌شود و همه عواید حاصل از هنری فروش اجراهای این اثر، صرف کمک به خانواده‌های بی‌سرپرست، ساخت خانه، مدارس و خانه بهداشت و اشتغال‌زایی در مناطق محروم می‌شود.

گفتنی است در پایان این برنامه وزیر فرهنگ با حضور در پشت صحنه این رویداد هنری ضمن قدردانی از تلاش تمامی عوامل این رویداد هنری با ایشان به گفتگو نشست.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط:

تیزر کنسرت نمایش «علمدار» منتشر شد

وزیر ارشاد به دیدن اپرای عاشورایی علمدار رفت

اجرای موسیقی نمایش عاشورایی علمدار در تالار وحدت

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه