رفتن به بالا
  • شنبه - 29 مرداد 1401 - 15:38
  • کد خبر : ۱۲۴۵۱
  • چاپ خبر : من و تارم پیش هم رسوا می‌شویم، برملا می‌شویم
علی قمصری:

من و تارم پیش هم رسوا می‌شویم، برملا می‌شویم

قطعه راز رسوایی با نوازندگی تار علی قمصری در قالب هشتاد و نهمین پروژه تار ایرانی در روستای آدران، قلعه قاجاری با همراهی مصباح قمصری ضبط و منتشر شده است. علی قمصری درباره قطعه راز رسوایی بیان کرده است: «هر بار، جنونی دلنشین، مرا به استفاده از تمام پیکره تار وامی‌دارد و سازم نیز از […]

قطعه راز رسوایی با نوازندگی تار علی قمصری در قالب هشتاد و نهمین پروژه تار ایرانی در روستای آدران، قلعه قاجاری با همراهی مصباح قمصری ضبط و منتشر شده است.

علی قمصری درباره قطعه راز رسوایی بیان کرده است: «هر بار، جنونی دلنشین، مرا به استفاده از تمام پیکره تار وامی‌دارد و سازم نیز از تن و بدنش، چیزی جدید به دستانم هدیه می‌دهد. انگار سخن، بین من و او پایانی ندارد. با هر قطعه، انگار پیش هم رسوا می‌شویم. بر ملا می‌شویم. بازیگوشی می‌کنیم و درهم تنیده می‌شویم. من تارم را همین قدر، همراه، دوست دارم و او هم با بد و خوب من کنار آمده. وقتی دو موجود در عمق وجودشان می‌دانند که متعلق به همدیگر هستند، روحشان را در اختیار هم می‌گذارند.

در زمان ناصرالدین شاه، میرزا آقاخان نوری، در نزدیکی تهران امروز، شهری با قلعه و دیوارهای بلند بنا می‌کند که با غفلت میراث فرهنگی، در حال از بین رفتن است. این مجموعه زیبا با عنوان قلعه قاجاری در دشت شهریار واقع شده است.»

پروژه تار ایرانی به همت و ایده‌ علی قمصری آهنگساز و نوازنده تار با محوریت تارنوازی، طراحی و در حال اجرا است. قمصری در این پروژه به استان‌ها و شهرهای مختلف کشور سفر می‌کند و در هر شهر به تارنوازی می‌پردازد. حاصل هر کدام از این سفرها و اجراها ضبط و منتشر می‌شود.

قمصری در قالب این پروژه تاکنون به شهرهایی مانند قزوین، کرج، شیراز، تبریز، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خرم‌آباد، بروجرد، سنندج، صحنه، کنگاور، قوچان، گرگان، خوزستان، تربت‌جام، شهرکرد، مشهد، نیشابور، توس، بجنورد، مهاباد، زابل، سیستان، چابهار،‌ بیرجند، سبزوار، تالش، گنبدکاووس، زنجان، کاشمر، شوشتر، بندرعباس، قم، جلفا، قشم، کرمان، رفسنجان، بم، بابل، یزد، میبد و رشت سفر کرده است.

منبع: موسیقی ما

اخبار مرتبط:

تار ایرانی قمصری در کنار رود ارس شنیدنی شد

«تار ایرانی» قمصری به قشم رسید

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه