رفتن به بالا
  • دوشنبه - 24 مرداد 1401 - 10:16
  • کد خبر : ۱۲۳۹۴
  • چاپ خبر : اجرای پایانی اپرای عاشورا در تالار وحدت

اجرای پایانی اپرای عاشورا در تالار وحدت

به گزارش خبرآوا؛ با پایان یافتن اجراهای «اُپرای عاشورا»، به دلیل استقبال مخاطبان تا روز ۲۷ مردادماه تمدید شد. «اُپرای عاشورا» با بازآفرینی و کارگردانی بهروز غریب‌پور از ۱۹ مرداد ماه برای ۳ اجرا روی صحنه رفت که با استقبال مخاطبان، این اجرا روزهای چهارشنبه ۲۶ و پنجشنبه ۲۷ مردادماه تمدید شد. «اُپرای عاشورا» روایتی […]

به گزارش خبرآوا؛ با پایان یافتن اجراهای «اُپرای عاشورا»، به دلیل استقبال مخاطبان تا روز ۲۷ مردادماه تمدید شد.

«اُپرای عاشورا» با بازآفرینی و کارگردانی بهروز غریب‌پور از ۱۹ مرداد ماه برای ۳ اجرا روی صحنه رفت که با استقبال مخاطبان، این اجرا روزهای چهارشنبه ۲۶ و پنجشنبه ۲۷ مردادماه تمدید شد.

«اُپرای عاشورا» روایتی ویژه از حماسه حسینی را پیش روی تماشاگران قرار می‌دهد.

بهرور غزیب پور سال‌هاست که با تبدیل محوطه دکور تالار وحدت به سالن نمایش عروسکی، اپراهای عروسکی را روی صحنه می‌برد. اپراهای مبکث، مولوی، حافظ، سعدی، لیلی و مجنون و عاشورا حاصل این سال‌هاست. او با سال‌ها تحقیق و پژوهش در زمینه متون تعزیه و اپرا تلفیقی از اپرا و تعزیه را به وجود آورده است. او معتقد است تعزیه اصولا اپرای ایرانی است، اما هیچوقت اعتماد به نفسش وجود نداشته که به این اسم خوانده شود.

در توضیح کارگردان این اپرا آمده: در اجراهای پیشین اپرای عاشورا و سایر اپراهای عروسکی، اجرا در یک قاب صورت می‌گرفت و بازی دهندگان پنهان از دید تماشاگران به اجرای هر اثر می‌پرداختند. اما این بار بازی‌دهندگان همچون عزاداران در برپایی یک مراسم قدسی توامان با شبیه‌ها همراهی خواهند کرد. از این رو این اجرا متفاوت با همه‌ اجراهای گروه تئاتر عروسکی آران است.

بهزاد عبدی آهنگساز و محمد معتمدی، مصطفی محمودی، محمدرضا صادقی و… آواگران این اپرا هستند.

اپرای عروسکی عاشورا محصول همکاری مشترک گروه تاتر عروسکی آران، مرکز هنرهای نمایشی، بنیاد هنری و فرهنگی رودکی و موسسه توسعه هنرهای معاصر است.

بلیت اپرا از طریق سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com در دسترس مخاطبان قرار دارد.

خبرآوا / م. معیاریان

اخبار مرتبط:

محمد معتمدی از تجربه‌های عاشورایی خود می‌گوید

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه